McDonald’s testuje nową pokrywkę na kubek. Pożegnanie ze słomkami

Słomki mogą już niedługo zniknąć z restauracji McDonald’s. Sieć rozpoczęła testowanie bezsłomkowych wieczek kubków – informuje CNN.

Publikacja: 27.01.2023 14:50

McDonald’s testuje nową pokrywkę na kubek. Pożegnanie ze słomkami

Foto: Bloomberg

Testy rozpoczęto w niektórych miastach USA w ramach programu dostosowania opakowań na żywność sieci fast-food do nowych, ekologicznych trendów. McDonald’s chce być bardziej przyjazny środowisku.

Czytaj więcej

McDonald’s wydaje miliony na zablokowanie podwyżek dla swoich pracowników

„Te wieczka pomagają zoptymalizować nasze opakowania i wyeliminować użycie małych plastikowych słomek. To tylko jedno z wielu rozwiązań, które testujemy w ramach naszego globalnego planu redukcji plastikowych odpadów” – napisał rzecznik McDonald's w oświadczeniu.

Plastikowe pokrywki mają wypustkę, która zapobiega rozlewaniu się napoju. Aby się z niego napić, klienci muszą odciągnąć zakładkę i włożyć ją do małego otworu. Jest podobny do pokrywki „sippy cup” w Starbucks, która jest używana tam przez ostatnie trzy lata.

Pierwsze testy z bezsłomkowymi kubkami rozpoczęto w niektórych restauracjach w Minneapolis. Klienci nadal mogą prosić o słomki, ale w zasadzie nie dostają ich automatycznie z napojem.

Czytaj więcej

Burger King testuje wielorazowe kubki i opakowania do Whoppera

W ciągu ostatnich kilku lat w sieci fast food próbowały znaleźć sposoby na ograniczenie plastikowych odpadów. W szczególności starano się wyeliminować plastikowe słomki, które są szczególnie widoczne wśród odpadów wyrzucanych do mórz i oceanów.

McDonald's wyznaczył sobie w 2018 roku cel zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych ze swoich biur i restauracji o 36 proc. w latach 2015-2030. W 2021 roku sieć wymieniła część swoich plastikowych zabawek Happy Meal na trójwymiarowe zabawki papierowe, które klienci mogą sami złożyć.

Jednak nie wszyscy klienci są zachwyceni nowymi kubkami:

Testy rozpoczęto w niektórych miastach USA w ramach programu dostosowania opakowań na żywność sieci fast-food do nowych, ekologicznych trendów. McDonald’s chce być bardziej przyjazny środowisku.

„Te wieczka pomagają zoptymalizować nasze opakowania i wyeliminować użycie małych plastikowych słomek. To tylko jedno z wielu rozwiązań, które testujemy w ramach naszego globalnego planu redukcji plastikowych odpadów” – napisał rzecznik McDonald's w oświadczeniu.

Pozostało 80% artykułu
Gastronomia
Nowy szef Starbucksa będzie pracował zdalnie i zarabiał cztery razy tyle co poprzednik
Gastronomia
Niespodziewana zmiana w Starbucks. Prezes zrezygnował z dnia na dzień
Gastronomia
Niemcy kłócą się z Turkami o kebab. Sprawę ma rozstrzygnąć Komisja Europejska
Gastronomia
Taylor Swift dała zarobić warszawskim restauracjom
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Gastronomia
3 mld zł w pudełkach na wycieraczkach