Amica w strategii „Back to profitability” zapowiada, że celem jest osiągnięcie 5 proc. rentowności EBITDA w 2027 roku oraz 7 proc. w latach 2030+. Zgodnie z zapisami strategii grupa kapitałowa Amica zakłada wzrost sprzedaży na poziomie 3 proc. w 2027 roku oraz powyżej 7 proc. w latach 2030+. Zgodnie z założeniami, wskaźnik RONA (rentowność aktywów netto) miałby osiągnąć poziom 14 proc. w 2027 r. oraz przekroczyć 17 proc. w latach 2030+. Spółka chciałaby utrzymać status spółki dywidendowej i przy zachowaniu stabilnej sytuacji płynnościowej wypłacać do 35 proc. osiąganego zysku netto w formie dywidendy.
Czytaj więcej
Na europejskim rynku pokonaliśmy Włochy i Niemcy. Liderem staliśmy się zarówno dzięki zagranicznym, jak i rodzimym inwestycjom.
Amica chce skupić się na krajach europejskich
Spółka chciałaby utrzymywać wskaźnik długu netto do EBITDA poniżej 2 oraz osiągnąć 25 proc. marży brutto na sprzedaży produktów w roku 2027 oraz 28 proc. w latach 2030+. Amica zakłada również osiągnięcie marży 7 proc. na poziomie EBITDA i trwały powrót do rentowności.
- Misją spółki jest oferowanie trwałych i niezawodnych sprzętów AGD z najwyższej jakości obsługą w celu ułatwienia codziennego życia konsumentom, respektując dziedzictwo lokalnych marek i lokalne tradycje. Wizją Grupy Amica jest stanie się najbardziej rekomendowaną marką sprzętu grzejnego na kluczowych rynkach w Europie – czytamy w dokumencie. Amica jest największym polskim producentem AGD, obecnym na wielu rynkach zagranicznych.
Spółka zamierza skupić się na sprzedaży w krajach europejskich, choć jeszcze niedawno sygnalizowała chęć podboju rynku amerykańskiego. Dobre wyniki generują rynki wschodu, jak np. Kazachstan.