Bieżące wyzwania globalnego świata mocno wpłynęły na agendę jednej z najważniejszych konferencji w branży komunikacji, czyli ICCO Global Summit, który po raz pierwszy odbywa się w Warszawie. Panele zaczęły się od wystąpienia Adriana Moncka, b. szefa Światowego Forum Ekonomicznego, który w ciemnych barwach przedstawił geopolityczną przyszłość świata. Na przykładzie smartphone'a omówił zmiany zachodzące właśnie w globalizacji, i jak odpowiada za to rynek.. chipów. Dziś 60 proc. światowego rynku chipów zapewnia tajwańska firma TMSC, odpowiada ona za 90 proc chipów na rynek amerykański i 70 proc. rynku chińskiego, stąd oczywiście - Chiny, za pomocą zmian swojej relacji z Tajwanem, chciałyby zmienić ten stan rzeczy, którego z kolei bronią Stany Zjednoczone, a pozostali globalni gracze, w tym Europa, pozostaje w potrzasku między tymi potęgami.
Czytaj więcej
Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL. Swoją nagrodę przyznała też Redakcja RP.pl, a otrzymał ją w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: Porozmawiajmy szczerze o otyłości.
- Świat się dzieli, zachodzą fundamentalne zmiany w tym, jak świat prowadzi biznes. Globalizacja zakładała że świat staje się mniejszy, przyjaźniejszy etc. ale wiele rzeczy zatrzymało się w 2008 w czasie globalnego kryzysu finansowego - mówił Adrian Monck i wyliczał przykłady tej "drugiej zimnej wojny", jak nazwał dzisiejsze czasy - dziś Amerykanie nie chcą, by sprzedawać technologii do Chin, Europa stoi pośrodku tej geopolitycznej rozgrywki, nowe fabryki będą trafiać do Wietnamu czy Indii, a Meksyk zastąpił Chiny jako największy partner handlowy USA..
To pokazuje, podkreślał Monck, jak bardzo telefony i co za tym idzie - komunikacja ma wpływ na bezpieczeństwo krajów.
Dlatego ten były dziennikarz, profesor londyńskiego uniwersytetu i szef globalnego forum ekonomicznego podkreślał rolę branży komunikacji, którą ma do odegrania w tej komplikującej się międzynarodowej układance.