Złote Spinacze 2022 rozdane. Kto zwyciężył w tym roku?

Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL. Swoją nagrodę przyznała też Redakcja RP.pl, a otrzymał ją w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: Porozmawiajmy szczerze o otyłości.

Publikacja: 03.12.2022 06:00

Złote Spinacze 2022 rozdane. Kto zwyciężył w tym roku?

Foto: materiały prasowe

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble, która od 1995 r. odpowiada za działania PR-owe tej firmy w Polsce, a od 2011 r. w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. Jako jedna z niewielu osób wchodzi w skład jury konkursu „Złote Spinacze” od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.

Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble

Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble

Foto: materiały prasowe

W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR – otrzymała ją Iga Świątek – polska tenisistka.

- Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące, nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieją na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR - mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska Zarządu ZFPR.

Foto: materiały prasowe

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: Porozmawiajmy szczerze o otyłości.

Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" i redaktor naczelny rp.pl wraz z la

Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" i redaktor naczelny rp.pl wraz z laureatami nagrody

Foto: materiały prasowe

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

1.       PR korporacyjny

ZŁOTO Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
SREBRO Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
BRĄZ Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

2.       PR produktu

SREBRO Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
BRĄZ YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub

3.       Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO OZE ma prawa! / Pan Pikto
SREBRO „Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
SREBRO Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland

4.       Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
BRĄZ Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

5.       Kampania społeczna

ZŁOTO UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
BRĄZ Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska

6.       PR pro bono

ZŁOTO UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina

7.       Employee experience i komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
SREBRO Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
BRĄZ NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

8.       Event komercyjny

ZŁOTO OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
SREBRO MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast
BRĄZ Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex

9.       Event społeczny

ZŁOTO 10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
BRĄZ Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska

10.   Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
SREBRO Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
SREBRO Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska

11.   Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
SREBRO Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, asperIT
BRĄZ Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik

12.   PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO Znikający Mural / IMMOFINANZ
SREBRO wilcza for/rest / TOUCH.PR, wilcza for/rest
BRĄZ STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS

13.   Social media

ZŁOTO Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
SREBRO Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

14.   Business-to-Business PR

SREBRO Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
SREBRO Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unincef Polska
BRĄZ Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event

15.   PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding

16.   Media Relations

ZŁOTO EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
SREBRO Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
SREBRO Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl

17.   Employer Branding

ZŁOTO MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
SREBRO Impact Stories / Deloitte Poland
SREBRO Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

18.   Content marketing - branded content

ZŁOTO Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
SREBRO Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
BRĄZ Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
BRĄZ Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

19.   Custom Publishing

ZŁOTO Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
SREBRO ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
BRĄZ ERC Inspiration Book / Planet Partners

20.   Wsparcie Ukrainy

ZŁOTO Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO Butik Pełen Dobra / Port Łódź
BRĄZ InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
BRĄZ SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners

Kategorie sektorowe:

1.       Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
SREBRO Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
BRĄZ Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency

2.       Finanse

ZŁOTO Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
SREBRO Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide
BRĄZ Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska

3.       Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO 1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
SREBRO Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble

4.       Moda i styl życia

SREBRO YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
SREBRO Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
BRĄZ Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com

5.       Sektor spożywczy

ZŁOTO Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
BRĄZ Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
BRĄZ Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation

6.       Kultura i media

ZŁOTO MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
BRĄZ Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska

7.       Medycyna i zdrowie

ZŁOTO Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
BRĄZ Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
BRĄZ @JestemOpiekunem / MSL, Nutricia

8.       Sport, turystyka i rekreacja

ZŁOTO Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
BRĄZ Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
BRĄZ Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA

9.       Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
SREBRO Znikający Mural / IMMOFINANZ
SREBRO Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

10.   Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
SREBRO „M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
BRĄZ Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska

11.   Motoryzacja i transport

ZŁOTO Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
BRĄZ OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO

12.   NGO i sektor publiczny

ZŁOTO Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
SREBRO Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland

Kategorie specjalne:

1.       Kreatywność

ZŁOTO Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska

2.       Efektywność

ZŁOTO Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia

3.       Research&Insight

ZŁOTO Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

Tytanowy Spinacz: MSL

Nagroda redakcji rp.pl: Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk

Gwiazda PR: Małgorzata Mejer, Iga Świątek

Partner merytoryczny konkursu: SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk.

Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Newseria, Pro4Media, Polska Agencja Prasowa, Conrego,  Sotrender, Postmotive Studio, Upright Music, MSL, Grupa Komunikacja Plus, Prowly, Procontent, BeCommunications.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Pozostało 95% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?