Tym razem twórcą premiery nie jest dyrektor Polskiego Baletu Narodowego Krzysztof Pastor. Przygotowuje ją 51-letni choreograf słoweński Edward Clug, który międzynarodowe uznanie zdobył, prowadząc zespół w Mariborze. Od kilkunastu lat pracuje również w teatrach niemal całej Europy.
Jego dwuaktowy spektakl „Peer Gynt” narodził się w 2015 roku w Zurychu. Potem Edward Clug zrealizował go m.in. w Wiedniu, Hanowerze czy Lipsku, wiosną przyszłego roku kolejna premiera odbędzie się w La Scali.
Podstawą jest oczywiście słynny dramat Henryka Ibsena, będący oskarżeniem XIX-wiecznego społeczeństwa norweskiego, egoistyczne zapatrzenie w siebie i brak duchowości.
Czytaj więcej
„Pełna powaga” Oscara Wilde’a w reżyserii Tadeusza Kabicza m. in. z Danutą Stenką, Jaśminą Polak, Piotrem Cyrwusem i Piotrem Trojanem to pierwsza oryginalna produkcja Teatru Telewizji za dyrekcji Michała Kotańskiego.
Co zainteresowało Edwarda Cluga w dramacie Henryka Ibsena
Tytułowy bohater to prosty wieśniak, który nie liczy się z nikim, żyje w świecie wygórowanych marzeń i pragnień. By je zrealizować, wyrusza w świat i choć doświadczył wielu przygód, niczego nie udało mu się osiągnąć. Powraca więc do rodzinnej wioski, a zbawienie odnajduje w czystej miłości kochającej go Solveigi, którą niegdyś odtrącił.