Zapowiada się teatralne wydarzenie, z premedytacją porównam więc „Pełną powagę” ze słynnym „Magnetyzmem serca” Grzegorza Jarzyny w Rozmaitościach.
„Pełna powaga", czyli erotyczne tajemnice
Jarzyna poprzez Fredrę opowiedział o końcu marzeń o trwałym związku w narkotycznej współczesności. Teraz trzydziestoletni Tadeusz Kabicz mówi o miłości, która ostatecznie zwycięża, a przecież chodzi o problem ukrywania prawdziwej tożsamości w życiu uczuciowym i publicznym.
Czytaj więcej
Jest kilku reżyserów obsady, ale to zajęcie wymaga cech, które są przynależne bardziej kobietom. Jesteśmy cierpliwe. Umiemy czekać. Nie rezygnujemy. Nie musimy żyć w blasku fleszy. I cieszą nas sukcesy innych ludzi - mówi reżyserka obsady Ewa Brodzka.
Oglądamy historię dwóch londyńskich dandysów Algernona Moncrieffa i Johna Worthinga. Pragnąc, by ich miłosne przygody wolne były od zobowiązań, posługują się na potrzeby różnych relacji towarzyskich postacią fikcyjnego Ernesta. Obaj! Co ciekawe, sami prowadząc podwójne życie, mają do siebie pretensje o dwulicowość. Jednocześnie dwie młode piękności Celina i Gwendalina żyją w przekonaniu, że idealnym partnerem dla nich będzie wyłącznie mężczyzna o umieniu Ernest.
Nad życiem Gwendaliny czuwa matka Lady Augusta Bracknell, zaś w wiejskiej posiadłości rozgrywany jest m. in. wątek flirtu między Letycją Pryzmą i wielebnym Ferdynandem Ornatem. Spiętrzone do granic absurdu zbiegi okoliczności i nieprawdopodobieństwa napędzają komedię, zaś Wilde udowodnił, że każde najbardziej karkołomne założenie dramaturgiczne potrafi logicznie rozegrać i umotywować.