Niedawno w „Naszym Dzienniku” ukazał się tekst autorstwa poseł Barbary Bubuli będący próbą podsumowania sześcioletniej kadencji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Warto przypomnieć, że autorka była członkiem Krajowej Rady przez trzy lata, zna więc jej pracę z własnego doświadczenia.
W ciągu ostatnich lat na rynku mediów elektronicznych zaszły znaczące zmiany. Telewizja naziemna przeszła na cyfrowy system nadawania, co znacznie poszerzyło liczbę programów dostępnych dla wszystkich odbiorców. To Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaprojektowała na multipleksach wszechstronną i wyważoną ofertę programową. Dziś jesteśmy w przededniu uruchomienia kolejnego multipleksu, który jeszcze ją wzbogaci. Coraz więcej usług medialnych obecnych jest w internecie i to nie tylko w postaci podcastów, wypożyczalni VOD, ale także tych występujących dotychczas jedynie jako usługi linearne. Konwergencja i globalizacja wymuszają zmiany prawne dotyczące m.in. ochrony małoletnich. KRRiT zaczęła skutecznie chronić małoletnich zarówno przed treściami tzw. niepożądanymi jak i reklamą tzw. niezdrowej żywności. Ochrona ta wiąże się z nową formułą nadzoru regulacyjnego KRRiT, inicjowaniem i wspieraniem samoregulacji, której najbardziej wyrazistą formą są Kodeksy Dobrych Praktyk.
Wobec kodowania przez nadawców transmisji z wydarzeń sportowych w celu pobierania od widzów dodatkowych opłat, Krajowa Rada doprowadziła do poszerzenia tzw. listy wydarzeń sportowych, rozpowszechnianych bezpłatnie. Wsparła proces cyfryzacji nadawania radiowego. Powstała „Zielona Księga cyfryzacji radia w Polsce” jako dokument rekomendacyjny dla strategii rządu, o której powstanie NIK wnioskuje do Prezesa Rady Ministrów. KRRiT rozpoczęła wprowadzanie udogodnień dla niepełnosprawnych w programach telewizyjnych. Opracowała oparty na konkretnych analizach nowy system finansowania publicznych mediów i razem z innymi instytucjami państwa praktycznie uzgodniła z Komisją Europejską zasady pomocy publicznej dla tego sektora.
Telewizja Polska w latach 2011-2015, również przy pomocy zwiększonego finansowania z abonamentu, zlikwidowała swój dwustumilionowy deficyt, rozwinęła ofertę kanałów tematycznych (TVP Seriale, TVP Rozrywka, TVP ABC), wznowiła udział w wielkich produkcjach kinematograficznych („Miasto 44”) oraz rozpoczęła realizację spektakli Teatru Telewizji na żywo.
Do Polskiego Radia, a szczególnie do rozgłośni regionalnych, wróciły słuchowiska, dokument, powieść radiowa, a rozgłośnie w swoich regionach w znacznej części zaczęły odgrywać ważną rolę instytucji kultury. Krajowa Rada aktywnie wspierała rozwój nowych mediów w publicznej radiofonii i telewizji, systematycznie dokonywała przeglądu wykorzystania serwisów internetowych, aplikacji mobilnych oraz zainicjowała unikalny projekt Biblioteki Cyfrowej Mediów Publicznych.