Nowe trunki pod marką Finlandia

Firma Brown-Forman, właściciel marki Finlandia staje do walki o zyski z tzw. wódek smakowych. Przypada na nie już niemal jedna piąta polskiego rynku wódki.

Publikacja: 10.02.2015 08:48

Nowe trunki pod marką Finlandia

Foto: materiały prasowe

- Od jakiegoś czasu obserwujemy, że Polacy chętnie sięgają po produkty o obniżonej zawartości alkoholu, zwłaszcza te charakteryzujące się ciekawymi, orzeźwiającymi smakami. Równocześnie trendowi temu towarzyszy stały wzrost zainteresowania produktami z segmentu premium – mówi Małgorzata Infeld, senior brand manager wódki Finlandia.

Obserwacje te, jak mówi, skłoniły firmę Brown – Forman do wprowadzenia na polski rynek marki Finlandia Frost.

- To produkt premium o obniżonej zawartości alkoholu, łączący w sobie lekkość wódek smakowych oraz jakość, którą gwarantują produkty z najwyższej półki – dodaje Małgorzata Infeld.

Finlandia Frost - sprzedawana w oryginalnej butelce w trzech wariantach smakowych - zawiera 25 proc. alkoholu. Potocznie produkty tego typu nazywa się wódkami smakowymi. W praktyce są to likiery, gdyż zgodnie z prawem unijnym wódką można nazwać trunek zawierający co najmniej 37,5 proc. alkoholu.

Liderem tego segmentu jest należąca do firmy Stocka Polska Lubelska. Napoje tego typu na bazie Wyborowej oferuje też Pernod Ricard. Ostatnio wprowadził trunek z polskich jabłek.

Na tzw. wódki smakowe przypada już ok. 20 proc. sprzedaży wódek w Polsce. W sumie na likiery, nalewki i napoje spirytusowe wydajemy 2,2 mld zł – wynika z raportu KPMG.

Zalew smakowych trunków nie tylko ożywia nasycony już rynek, ale także pozwala firmom wygenerować wyższe marże. Jest to dla nich tym ważniejsze, że zmagają się ze skutkami podwyżki akcyzy o 15 proc., która weszła w życie 1 stycznia 2014 roku. GUS podaje, że w całym ubiegłym roku produkcja wódki czystej w Polsce zmalała o 24 proc.

77 proc. przedstawicieli branży spirytusowej - zapytanych przez KPMG w 2014 roku, które produkty będą zyskiwać na popularności w ciągu dwóch lat - wskazało właśnie na tzw.wódki smakowe. Na klasyczną wódkę postawiło 66 proc. pytanych. 77 proc. ankietowanych firm z branży największy potencjał widzi także w wódkach top premium. Na marki premium - jako mające najlepsze perspektywy - stawia 62 proc. W przypadku wódek ekonomicznych i standardowych odsetek pozytywnych wskazań wynosi odpowiednio 46 i 31 proc.

Nie licząc Finlandii, amerykański Brown-Forman oferuje w Polsce także m.in. whiskey Jack Daniel's.

- Od jakiegoś czasu obserwujemy, że Polacy chętnie sięgają po produkty o obniżonej zawartości alkoholu, zwłaszcza te charakteryzujące się ciekawymi, orzeźwiającymi smakami. Równocześnie trendowi temu towarzyszy stały wzrost zainteresowania produktami z segmentu premium – mówi Małgorzata Infeld, senior brand manager wódki Finlandia.

Obserwacje te, jak mówi, skłoniły firmę Brown – Forman do wprowadzenia na polski rynek marki Finlandia Frost.

Pozostało 81% artykułu
Przemysł spożywczy
Otmuchów wrócił do działalności, pod Wrocławiem czekają na falę
Przemysł spożywczy
Polscy producenci wysyłają żywność i napoje powodzianom. Woda zamiast oranżady
Przemysł spożywczy
Żabka wycofuje jeden z napojów i ostrzega klientów. Możliwe kawałki szkła
Przemysł spożywczy
Śniadanie drożeje. Masło w górę, jajek mało, następny może być chleb
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Przemysł spożywczy
Kimchi ofiarą zmian klimatu