- Od jakiegoś czasu obserwujemy, że Polacy chętnie sięgają po produkty o obniżonej zawartości alkoholu, zwłaszcza te charakteryzujące się ciekawymi, orzeźwiającymi smakami. Równocześnie trendowi temu towarzyszy stały wzrost zainteresowania produktami z segmentu premium – mówi Małgorzata Infeld, senior brand manager wódki Finlandia.
Obserwacje te, jak mówi, skłoniły firmę Brown – Forman do wprowadzenia na polski rynek marki Finlandia Frost.
- To produkt premium o obniżonej zawartości alkoholu, łączący w sobie lekkość wódek smakowych oraz jakość, którą gwarantują produkty z najwyższej półki – dodaje Małgorzata Infeld.
Finlandia Frost - sprzedawana w oryginalnej butelce w trzech wariantach smakowych - zawiera 25 proc. alkoholu. Potocznie produkty tego typu nazywa się wódkami smakowymi. W praktyce są to likiery, gdyż zgodnie z prawem unijnym wódką można nazwać trunek zawierający co najmniej 37,5 proc. alkoholu.
Liderem tego segmentu jest należąca do firmy Stocka Polska Lubelska. Napoje tego typu na bazie Wyborowej oferuje też Pernod Ricard. Ostatnio wprowadził trunek z polskich jabłek.