Nowy Jack Daniel's w Polsce

Polska jest jednym z pierwszych krajów po USA, gdzie Brown-Forman wprowadzi Jack Daniel’s Tennessee Honey. Z miodowym Jimem Beam’em startuje też CEDC

Publikacja: 09.08.2012 12:05

Nowy Jack Daniel's w Polsce

Foto: Bloomberg

Jack Daniel's Tennessee Honey będący połączeniem whiskey i likieru miodowego (zawiera 35 proc. alkoholu) zdobył już popularność na swoim rodzimym rynku, czyli w Stanach Zjednoczonych i zaczyna podbój innych krajów. W Polsce będzie dostępny w butelkach – zachowują klasyczny kształt  Old No. 7 - o pojemności 700 ml.

Jack Daniel's  to - według tegorocznego rankingu branżowego Millionaires' Club – ósma whisky świata. W 2011 r. jej łączna sprzedaż przekroczyła 95 mln litrów i była o 6,4 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Biorąc pod uwagę tylko amerykańską whiskey Jack Daniel's jest liderem tego segmentu. Wyprzedza Jima Beam'a oferowanego w Polsce przez CEDC.

Tymczasem także i  ta firma zamierza powalczyć o polskim rynek smakowym bourbonem. Do sklepów trafi Jim Beam Honey. Miodowy trunek  to trzeci innowacyjny produkt z rodziny Jim Beam wprowadzany do Polski w 2012 roku. W marcu ruszyła sprzedaż Jim Beam White & Cola (w postaci drinka gotowego do spożycia, tzw. RTD), a w kwietniu bourbon z dodatkiem soków z czarnej wiśni pod nazwą Red Stag.

Zuzanna Łatacz z CEDC informuje, że ten ostatni produkt okazał się hitem. - Wprowadzony pod koniec kwietnia 2012 r.  już dziś zbliża się do osiągnięcia rocznych planów sprzedaży. Idąc za ciosem chcemy jak najszybciej powtórzyć ten sukces z Jim Beam Honey – mówi Łatacz.

Debiut nowych Jacka Daniel'sa i Jima Beama w Polsce nie dziwi. Whisky jest jednym z tych alkoholi, których sprzedaż rośnie w Polsce najszybciej. W 2011 r. popyta na nią zwiększył się o ponad 30 proc. Rynek jest już warty ok. 800 mln zł.  Zdaniem przedstawicieli branży w przyszłym roku nasze wydatki na whisky mogą sięgnąć 1 mld zł.

Najpopularniejsze whisky w Polsce to Ballantine's Finest produkowane przez Pernod Ricard oraz Johnnie Walker oferowany przez Diageo.

Jack Daniel's Tennessee Honey będący połączeniem whiskey i likieru miodowego (zawiera 35 proc. alkoholu) zdobył już popularność na swoim rodzimym rynku, czyli w Stanach Zjednoczonych i zaczyna podbój innych krajów. W Polsce będzie dostępny w butelkach – zachowują klasyczny kształt  Old No. 7 - o pojemności 700 ml.

Jack Daniel's  to - według tegorocznego rankingu branżowego Millionaires' Club – ósma whisky świata. W 2011 r. jej łączna sprzedaż przekroczyła 95 mln litrów i była o 6,4 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Biznes
Polska firma zbrojeniowa sprzeda Korei Południowej tysiące dronów kamikadze
Biznes
Najnowszy iPhone już dostępny w Rosji. Klienci sięgną głęboko do kieszeni
Biznes
Dyplomacja półprzewodnikowa. Tajwan broni się przed komunistycznym sąsiadem
Biznes
Francuska Riwiera opanowana przez Rosjan. Kwitnie korupcja i luksus
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
Tak biznes pomaga powodzianom