O zakresie oraz sumie ubezpieczenia decyduje oczywiście klient. Oczekiwania pracodawców dotyczące zakresu ochrony ubezpieczeniowej są bardzo różne i wynikają bezpośrednio z charakteru działalności prowadzonej przez firmę. Podejmując decyzję o parametrach ubezpieczenia, przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę, do jakiego kraju pracownik wyjeżdża oraz czym ma się tam zajmować.
Innej ochrony potrzebuje inżynier wyjeżdżający na kilka miesięcy do Afryki, a innej menedżer jadący na kilka dni do Wielkiej Brytanii. Ważne jest dopasowanie zakresu polisy do faktycznych zagrożeń, na jakie może być narażony delegowany pracownik. Przy wyborze oferty nie należy się kierować wyłącznie ceną. Przede wszystkim zakres, suma ubezpieczenia i jakość obsługi powinny być dostosowane do potrzeb klienta.
Kluczowe jest ubezpieczenie kosztów leczenia. Podstawową sprawą jest określenie wysokości sumy ubezpieczenia tak, aby była dopasowana do kraju, do którego realizowana jest podróż, oczywiście w korelacji z NFZ, co ma wpływ na wybór sumy przy wyjazdach do krajów europejskich.
– Zakres ochrony ubezpieczeniowej może obejmować pracę umysłową, fizyczną, ale także pracę o wysokim stopniu ryzyka. Sumy ubezpieczenia kosztów leczenia są na poziomie około 100 tys. zł. Natomiast wymagający klienci zainteresowani są sumami kosztów leczenia nawet na poziomie 1,5 mln zł – podaje Piotr Nowakowski z Generali.
Uwaga! Jeżeli osoby udające się w podróż służbową cierpią na przewlekłe choroby, firma powinna za dopłatą rozszerzyć ochronę na zdarzenia wynikłe z tych chorób, w przeciwnym przypadku towarzystwo nie wypłaci odszkodowania, a koszty leczenia pracodawca będzie musiał pokryć z własnej kieszeni.