W 2020 roku Kancelaria Premiera ogłosiła publiczny przetarg na „Wykonanie badań społecznych" na potrzeby rządu. Zamówienie podzielono na trzy części. Pierwsze miało objąć co najmniej tysiąc Polaków, drugie szacowano na 600 wywiadów i trzecie na 9 wywiadów – jak pisała jako pierwsza "Rzeczpospolita", KPRM zamierzał przeznaczyć na badania blisko 2,4 mln zł. Zamawiający nie zakreślił tematów sondażu, a postawił wymóg badania na grupie reprezentatywnej oraz szybki termin realizacji i przekazania raportu z każdego z badań np. w przypadku największego zlecenia do dwóch tygodni.
Czytaj więcej
Rządowa sondażownia przez własny błąd odpadła w przetargu na wykonanie badań społecznych dla rządu.
Swoją ofertę złożyło m.in. państwowe Centrum Badania Opinii Społecznej. Jak się później okazało, oferta została odrzucona ponieważ brakowało dokumentów, na podstawie których komisja mogłaby stwierdzić m.in., jaka jest cena oferty i w jakim stopniu spełnia ona kryteria oceny".
W dniu publikacji artykułu w "Rzeczpospolitej" premier Mateusz Morawiecki miał zapytać swoich współpracowników o szczegóły.
Czytaj więcej
Do sieci trafiły kolejne e-maile, które mają pochodzić ze skrzynki szefa KPRM Michała Dworczyka. Z opublikowanej wiadomości wynika, że szef KPRM Michał Dworczyk upominał dyrektor CBOS w sprawie przeprowadzonego sondażu.