Skarbówka się na to zgodziła, aczkolwiek dopiero po korzystnych dla przedsiębiorstwa wyrokach sądowych.
Sprawa zaczęła się od wniosku o interpretację. Wystąpiła o nią spółka, która handluje wyrobami hutniczymi ze stali, jest też poddostawcą dla producentów części i podzespołów samochodowych. Kupiła samochód rajdowy. Ma być przeznaczony do startów na zawodach sportowych. Będzie tam promował spółkę. Na aucie zostanie umieszczona jej reklama z logo. Spółka posiada licencję sponsorską zatwierdzoną przez Polski Związek Motorowy, twierdzi, że podkreśla to wykorzystywanie pojazdu w celach promocji i reklamy.
Zasady używania auta określa regulamin. Wynika z niego, że może być wykorzystywane wyłącznie jako narzędzie promocji i reklamy podczas rajdów. Pracownicy, którzy nim jeżdżą (posiadający odpowiednią licencję) mają zakaz używania go poza zawodami lub treningami. Przejazdy muszą zapisywać w ewidencji przebiegu pojazdu.
Czytaj więcej
Przedsiębiorca może rozliczyć wydatki na leasing jachtu morskiego, który jest wykorzystywany w jego biznesie.
Samochód został wpisany do ewidencji środków trwałych. Spółka chce zaliczać odpisy amortyzacyjne do kosztów uzyskania przychodów. Zamierza też rozliczać w kosztach ubezpieczenie i wydatki na używanie auta.