Są wyniki sprzedaży biletów na dwa głośne filmy tego półrocza, a zapewne i roku. „Barbie” produkcji Warner Bros. w pierwszy weekend wyświetlania (3 dni) przyciągnęła do kin widzów, którzy kupili wejściówki za około 337 mln dol. - wynika z danych Boxoffice Mojo.
Film będący mieszanką fantasy, komedii romantycznej i filmu przygodowego większość tej sumy zebrał poza rodzimym rynkiem – ponad 180 mln dol. 22,9 mln dol. uzyskał w Wielkiej Brytanii. Natomiast w Stanach Zjednoczonych zebrał 155 mln dol.
Czytaj więcej
Gdy się pojawiła, dorośli byli zgorszeni, a konkurencja wróżyła firmie Mattel plajtę. Mimo to Barbie stała się ikoną popkultury, o czym świadczy zainteresowanie filmem Grety Gerwig. Jak powstała Barbie, jedna z najbardziej znanych zabawek na świecie?
Tym samym produkcja z popularną lalką firmy Mattel w roli głównej wyprzedziła istotnie pod względem wyników najnowszą produkcję w reżyserii Christophera Nolana – „Oppenheimer”. Wynik filmu wg Boxoffice Mojo w pierwszy weekend wyświetlania (5 dni od 19 lipca) to łącznie 174,2 mln dol., z czego 80,5 mln dol. w Stanach Zjednoczonych. W sumie nie ma się co dziwić, bo to obraz biograficzno-historyczny raczej dla dorosłego widza, a nie obraz, który może przyciągnąć do kin także dzieci z rodzicami.
W Stanach Zjednoczonych na “Barbie” sprzedać miało się 12,8 mln biletów, a na „Oppenheimera” 5,8 mln (dane EntTelligence).