Spowolnienie w handlu odzieżą i obuwiem przez internet trwa – wskazują najnowsze dane największych polskich firm specjalizujących się w obrocie tym asortymentem: LPP i CCC.
Zgodnie z rynkiem
Grupa LPP, właściciel takich marek jak Sinsay, Reserved czy Mohito, w opublikowanym właśnie sprawozdaniu za pierwszy kwartał roku obrotowego 2023/2024 wykazała z tego tytułu 938 mln zł przychodu. To pięcioprocentowy spadek w porównaniu z podobnym okresem przed rokiem.
Grupa CCC, właściciel platform Modivo i eObuwie, w tym samym czasie uzyskała ze wszystkich sklepów internetowych nieco więcej, bo 1 mld zł, ale to tylko o 6 proc. więcej niż rok temu. Jej niegdysiejsza siła napędowa – platforma eObuwie – stała w miejscu (szyld odnotował 1-proc. spadek przychodu). Trzeba przy tym zauważyć, że nie są to tylko dane dla Polski, ale dla wszystkich rynków, na których działają krajowi detaliści.
Czytaj więcej
Jedna z grudniowych niedziel handlowych wyznaczona zgodnie z obowiązującymi przepisami okazuje się być problematyczna. Przede wszystkim z tego powodu, że i tak można byłoby handlować tylko pół dnia.