W ramach akcji Carrefour zachęcał klientów do oddawania butelek zwrotnych bez konieczności przedstawienia paragonu. Takie rozwiązanie dopiero ma zostać wprowadzone w ramach zapowiadanego przez rząd systemu kaucyjnego, ale szczegółów nadal brak.
Po zainteresowaniu klientów widać, że Polacy chcą to robić. Od kwietnia 2021 roku liczba zwróconych butelek w hiper- i supermarketach sieci wzrosła o 227 proc., do ponad 3 milionów sztuk. Inicjatywa sieci kontynuowana będzie w 2022 r. z głównymi partnerami, Grupą Żywiec, Kompanią Piwowarską oraz Carlsberg Polska. Od kwietnia klienci w całej Polsce mogą oddać wszelkie butelki zwrotne w jednym z ponad 250 sklepów Carrefour bez konieczności okazania paragonu. W zamian klient otrzymuje zwrot kaucji w formie e-bonu, który może przeznaczyć na zakupy. Od grudnia 2021 roku osoby, które korzystają z aplikacji Mój Carrefour, mogą również zapisać bon o wartości kaucji w aplikacji.
Czytaj więcej
Polska ma wciąż problem z poziomem recyklingu, także z powodu prawa, jakie nie przystaje do realiów rynkowych. Tymczasem wchodzą nowe obowiązki, jak odzysk ubrań.
– Po fazie testów w 8 polskich miastach mieliśmy przeczucie, że akcja może spotkać się z dużym zainteresowaniem klientów w całej Polsce. Jednak skala popularność rozwiązania zaskoczyła nawet nas – przyznaje Barbara Kowalska, dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. – To dowód, że polscy klienci chcą korzystać z ekologicznych rozwiązań - dodaje.
W ramach akcji od kwietnia do października polscy klienci odzyskali około 1,6 mln w formie e-bonów. – W październiku liczba butelek oddanych w naszych sklepach przekroczyła liczbę butelek zwrotnych sprzedanych w hiper- i supermarketach Carrefour – mówi Sylwester Mroczek, Manager w Dziale Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych Carrefour. – Oznacza to, że częściej zaczęli nas odwiedzać klienci, którzy zwykle robią zakupy u konkurencji - dodaje.