McDonald’s przyciągnie najbiedniejszych. Ale tylko przez miesiąc

Szykowana tania oferta dla amerykańskich konsumentów będzie dostępna tylko przez miesiąc. Tani zestaw za 5 dolarów ma pojawić się w lokalach McDonald’s pod koniec czerwca.

Publikacja: 16.05.2024 14:41

Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientówv

Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientówv

Foto: Adobe Stock

Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientów związany z rosnącymi kosztami życia. W tej sytuacji McDonald’s postanowił przyciągnąć klientów szykując promocyjny zestaw za 5 dolarów (ok. 20 zł). Klienci będą mogli za tę cenę nabyć czteroczęściowy zestaw – McChicken lub McDouble, cztery nuggetsy z kurczaka, frytki i napój. Według nieoficjalnych informacji pozyskanych przez stację CNBC, zestaw ma trafić do sprzedaży 25 czerwca i być w ofercie przez miesiąc.

Czytaj więcej

McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw

Coca-Cola pomaga przełamać opór franczyzbobiorców McDonald's

W przypadku promocji w USA duże znaczenie ma głos franczyzobiorców, o których oparte jest działanie sieci na macierzystym rynku. Niska cena proponowanego zestawu wzbudziła obawy, że odbije się to mocno na przychodach i zyskach przedsiębiorców prowadzących działalność pod szyldem złotych łuków. Początkowy sprzeciw franczyzobiorców najwyraźniej pomogła uspokoić pomoc Coca-Coli, która zdecydowała się dorzucić do oferty.

- Rynkowo współpracujemy z naszymi klientami w ramach programów marketingowych mających na celu zaspokojenie potrzeb konsumentów. Pomaga to nam wspólnie rozwijać nasze firmy – stwierdziła Coca-Cola w oświadczeniu cytowanym przez CNBC.

Warunki wsparcia nie zostały ujawnione, ale najwyraźniej pomogły przełamać opór franczyzobiorców. Dzięki temu oferta ma się pojawić pod koniec czerwca i pomóc McDonald’sowi w przyciągnięciu klientów.

MacDonald's chce przyciągnąć nowych klientów

Z danych za pierwszy kwartał wynika bowiem, że co prawda wyższe ceny podwyższyły średni rachunek, ale zmalała liczba konsumentów stołujących się w McDonald’s. Koncern zdecydował więc, że musi jakoś przyciągnąć klientów.

Czytaj więcej

Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów

- Dobra jakość za przystępną cenę były zawsze znakami rozpoznawczymi marki McDonald’s. To siła i obietnica Złotych Łuków – powiedział CNBC, komentując promocję za 5 dolarów, John Palmaccio, właściciel i operator lokali franczyzowych McDonald’s i prezes Operators National Advertising Fund.

Krótki czas obowiązywania oferty w USA to spora różnica w stosunku do podobnego zestawu dostępnego w ofercie polskiego McDonald’s. Super Combo, bo o nim mowa, kosztuje porównywalnie (od 19 zł) i oferuje większy wybór kanapek choć bez nuggetsów do wyboru. Dodatkowo oferta polskiego oddziału giganta fast food jest dostępna do odwołania i póki co nie zapowiada się, że się zakończy.

Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientów związany z rosnącymi kosztami życia. W tej sytuacji McDonald’s postanowił przyciągnąć klientów szykując promocyjny zestaw za 5 dolarów (ok. 20 zł). Klienci będą mogli za tę cenę nabyć czteroczęściowy zestaw – McChicken lub McDouble, cztery nuggetsy z kurczaka, frytki i napój. Według nieoficjalnych informacji pozyskanych przez stację CNBC, zestaw ma trafić do sprzedaży 25 czerwca i być w ofercie przez miesiąc.

Pozostało 84% artykułu
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gastronomia
Zatrucie w McDonald’s: coraz więcej chorych. Lekarze ostrzegają przed „bardzo poważną chorobą”