Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientów związany z rosnącymi kosztami życia. W tej sytuacji McDonald’s postanowił przyciągnąć klientów szykując promocyjny zestaw za 5 dolarów (ok. 20 zł). Klienci będą mogli za tę cenę nabyć czteroczęściowy zestaw – McChicken lub McDouble, cztery nuggetsy z kurczaka, frytki i napój. Według nieoficjalnych informacji pozyskanych przez stację CNBC, zestaw ma trafić do sprzedaży 25 czerwca i być w ofercie przez miesiąc.
Czytaj więcej
W Stanach Zjednoczonych McDonald’s pracuje nad wprowadzeniem budżetowego zestawu dla tych konsumentów, którzy zaciskają pasa. Kosztować ma nie więcej niż 5 dolarów. Polscy konsumenci mają już podobny zestaw.
Coca-Cola pomaga przełamać opór franczyzbobiorców McDonald's
W przypadku promocji w USA duże znaczenie ma głos franczyzobiorców, o których oparte jest działanie sieci na macierzystym rynku. Niska cena proponowanego zestawu wzbudziła obawy, że odbije się to mocno na przychodach i zyskach przedsiębiorców prowadzących działalność pod szyldem złotych łuków. Początkowy sprzeciw franczyzobiorców najwyraźniej pomogła uspokoić pomoc Coca-Coli, która zdecydowała się dorzucić do oferty.
- Rynkowo współpracujemy z naszymi klientami w ramach programów marketingowych mających na celu zaspokojenie potrzeb konsumentów. Pomaga to nam wspólnie rozwijać nasze firmy – stwierdziła Coca-Cola w oświadczeniu cytowanym przez CNBC.
Warunki wsparcia nie zostały ujawnione, ale najwyraźniej pomogły przełamać opór franczyzobiorców. Dzięki temu oferta ma się pojawić pod koniec czerwca i pomóc McDonald’sowi w przyciągnięciu klientów.