McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw

W Stanach Zjednoczonych McDonald’s pracuje nad wprowadzeniem budżetowego zestawu dla tych konsumentów, którzy zaciskają pasa. Kosztować ma nie więcej niż 5 dolarów. Polscy konsumenci mają już podobny zestaw.

Publikacja: 13.05.2024 13:40

McDonald’s przyciąga najbiedniejszych

McDonald’s przyciąga najbiedniejszych

Foto: Bloomberg

Amerykański konsumenci, szczególnie ci mniej zarabiający, uważniej niż niegdyś kontrolują wydatki i rezygnują z posiłków poza domem. Uderza to w przychody sieci fast food, w tym McDonald’s, co dość jasno widać w niedawno ogłoszonych wynikach kwartalnych sieci gastronomicznych. Dlatego koncern pracuje teraz nad wprowadzeniem budżetowego zestawu dla zmagających się kryzysem kosztów życia klientów. 

- Konsumenci w dalszym ciągu oglądają każdego wydawanego dolara dwa razy, gdyż codzienne wydatki są pod presją podwyższonych cen, co z kolei wywiera nacisk na branżę – mówił 30 kwietnia Chris Kempczinski, CEO McDonald’s podczas ogłaszania wyników.

Czytaj więcej

Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów

Potencjalną ofertę poprzedza staranne badanie rynku. Z zebranych od respondentów danych wynika, że taki zestaw powinien kosztować nie więcej niż 5 dolarów i oferować relatywnie duży wybór. Według CNBC i Bloomberga McDonald’s rozważa wprowadzenie w ramach takiego zestawu wyboru między McChicken a McDouble, a do tego dołączane byłyby cztery nuggetsy z kurczaka, frytki i napój. Aktualnie zestawy kosztują w USA średnio ok. 11,4 dolara (10 lat temu kosztowały średnio 5,4 dolara). Dla uboższych klientów zestaw za 5 dolarów byłby więc w tym wypadku super tanią ofertą. 

Trwają negocjacje w sprawie oferty, franczyzobiorcy niezadowoleni

Na nową ofertę amerykańscy klienci jeszcze chwilę poczekają. Informatorzy CNBC twierdzą, że wciąż omawiane są jej szczegóły oraz trwają negocjacje z partnerami. Doniesienia sugerują, że Coca-Cola zamierza dołożyć się do szykowanego przez McDonald's zestawu i uczynić ofertę bardziej atrakcyjną dla klientów i partnerów McDonald’s. Na ten moment to właśnie franczyzobiorcy marki stanowią największą grupę niechętnych supertaniej ofercie. Boją się oni bowiem dalszego zmniejszania swoich zysków. 

Czytaj więcej

McDonald's poprawił popularne danie. Klienci nie są zadowoleni

Warto spostrzec, że w Polsce klienci mają podobną ofertę – Super Combo, kosztujące 19 zł i oferujące możliwość wyboru dwóch spośród pięciu burgerów i zawierające także frytki i napój. W przeliczeniu kosztuje ok. 4,77 dolara.

Amerykański konsumenci, szczególnie ci mniej zarabiający, uważniej niż niegdyś kontrolują wydatki i rezygnują z posiłków poza domem. Uderza to w przychody sieci fast food, w tym McDonald’s, co dość jasno widać w niedawno ogłoszonych wynikach kwartalnych sieci gastronomicznych. Dlatego koncern pracuje teraz nad wprowadzeniem budżetowego zestawu dla zmagających się kryzysem kosztów życia klientów. 

- Konsumenci w dalszym ciągu oglądają każdego wydawanego dolara dwa razy, gdyż codzienne wydatki są pod presją podwyższonych cen, co z kolei wywiera nacisk na branżę – mówił 30 kwietnia Chris Kempczinski, CEO McDonald’s podczas ogłaszania wyników.

Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gastronomia
Zatrucie w McDonald’s: coraz więcej chorych. Lekarze ostrzegają przed „bardzo poważną chorobą”