Amerykański konsumenci, szczególnie ci mniej zarabiający, uważniej niż niegdyś kontrolują wydatki i rezygnują z posiłków poza domem. Uderza to w przychody sieci fast food, w tym McDonald’s, co dość jasno widać w niedawno ogłoszonych wynikach kwartalnych sieci gastronomicznych. Dlatego koncern pracuje teraz nad wprowadzeniem budżetowego zestawu dla zmagających się kryzysem kosztów życia klientów.
- Konsumenci w dalszym ciągu oglądają każdego wydawanego dolara dwa razy, gdyż codzienne wydatki są pod presją podwyższonych cen, co z kolei wywiera nacisk na branżę – mówił 30 kwietnia Chris Kempczinski, CEO McDonald’s podczas ogłaszania wyników.
Czytaj więcej
W pierwszym kwartale ruch w tych lokalach wzrósł średnio o 4,7 proc., najmocniej w burgerowniach i lokalach nastawionych na dania z kurczaka. Może to świadczyć o poprawie nastrojów Polaków.
Potencjalną ofertę poprzedza staranne badanie rynku. Z zebranych od respondentów danych wynika, że taki zestaw powinien kosztować nie więcej niż 5 dolarów i oferować relatywnie duży wybór. Według CNBC i Bloomberga McDonald’s rozważa wprowadzenie w ramach takiego zestawu wyboru między McChicken a McDouble, a do tego dołączane byłyby cztery nuggetsy z kurczaka, frytki i napój. Aktualnie zestawy kosztują w USA średnio ok. 11,4 dolara (10 lat temu kosztowały średnio 5,4 dolara). Dla uboższych klientów zestaw za 5 dolarów byłby więc w tym wypadku super tanią ofertą.
Trwają negocjacje w sprawie oferty, franczyzobiorcy niezadowoleni
Na nową ofertę amerykańscy klienci jeszcze chwilę poczekają. Informatorzy CNBC twierdzą, że wciąż omawiane są jej szczegóły oraz trwają negocjacje z partnerami. Doniesienia sugerują, że Coca-Cola zamierza dołożyć się do szykowanego przez McDonald's zestawu i uczynić ofertę bardziej atrakcyjną dla klientów i partnerów McDonald’s. Na ten moment to właśnie franczyzobiorcy marki stanowią największą grupę niechętnych supertaniej ofercie. Boją się oni bowiem dalszego zmniejszania swoich zysków.