Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów

Starbucks przywraca ręcznie wypisywane imiona markerem na kubkach oraz stacje samoobsługowe z cukrem i śmietanką, by odzyskać klientów – informuje CNN.

Publikacja: 01.11.2024 16:27

Starbucks chce uprościć menu

Starbucks chce uprościć menu

Foto: Bloomberg

Barista ręcznie zapisujący imię klienta i wiadomości na kubkach wraca do łask – poinformował nowy prezes Starbucks, Brian Niccol podczas kwartalnej telekonferencji dotyczącej wyników finansowych. Jest to część jego strategii przywracania dawnej atmosfery kawiarni w Starbucks i dodania „ludzkiego akcentu”.

Czytaj więcej

Kawa o smaku wieprzowiny. Starbucks łączy smaki

Starbucks planuje także przywrócić stacje samoobsługowe z dodatkami w swoich lokalach. Firma usunęła je na początku pandemii w 2020 roku. „Nasi klienci o to proszą, a nasi bariści mówią, że to pomogłoby im przyspieszyć realizację zamówień” - powiedział Niccol.

To tylko część licznych zmian wprowadzanych przez Briana Niccola, który we wrześniu przejął zarządzanie zmagającej się z problemami firmy.

Starbucks chce odzyskać klientów

Starbucks poinformował o trzecim z rzędu kwartale ze spadkiem sprzedaży i zmniejszonym ruchem klientów. Globalna sprzedaż Starbucks w lokalach otwartych co najmniej rok spadła o 7 proc. w ostatnim kwartale, a liczba transakcji klientów zmalała o 8 procent.

„Nasze wyniki finansowe były bardzo rozczarowujące,” powiedział Niccol. „Jasne jest, że musimy gruntownie zmienić naszą strategię, by odzyskać klientów i wrócić na ścieżkę wzrostu” – dodał.

Czytaj więcej

Nowy szef Starbucksa będzie pracował zdalnie i zarabiał cztery razy tyle co poprzednik

Nie będzie dodatkowej opłaty za mleko owsiane

Napoje Starbucks z mlekiem sojowym, owsianym, migdałowym lub kokosowym nie będą już kosztowały klientów więcej, niż te z mlekiem krowim.

Od przyszłego tygodnia klienci Starbucks nie będą musieli dopłacać za dodanie mleka roślinnego do napoju. Firma poinformowała, że zniesienie dopłaty za mleko roślinne sprawi, że klienci zapłacą około 10 proc. mniej niż wcześniej.

Napoje z zamiennikami mleka w Starbucks są coraz popularniejsze w ostatnich latach, podobnie jak alternatywy roślinne w sklepach spożywczych. W 2021 roku Starbucks dodał mleko owsiane do swojego menu. Mleko roślinne stało się drugą najczęstszą modyfikacją zamówień w Starbucks, zaraz po dodaniu dodatkowej dawki espresso.

Czytaj więcej

Chiny mają więcej markowych kawiarni niż Stany Zjednoczone

Starbucks również ograniczy oferty promocyjne w swojej aplikacji mobilnej, aby skłonić klientów do płacenia pełnej ceny za kawy i herbaty. Brian Niccol dąży do pozycjonowania Starbucks jako marki premium, która unika rabatów.

Jednocześnie szef Starbucks zapewnił, że firma nie planuje podwyżki cen w przyszłym roku. Starbucks podnosił ceny regularnie w ostatnich latach, co według analityków spowodowało odwrócenie się klientów od oferty sieci.

Starbucks poinformował także, że wycofuje kontrowersyjne napoje z dodatkiem oliwy z oliwek z menu. Trafiły do niego zaledwie niecały rok temu. „Oleato” zniknie z menu Starbucks w USA i Kanadzie na początku listopada. Niccol chce uproszczenia menu, które niedawni określił jako „zbyt skomplikowane” – przypomina CNN.

Barista ręcznie zapisujący imię klienta i wiadomości na kubkach wraca do łask – poinformował nowy prezes Starbucks, Brian Niccol podczas kwartalnej telekonferencji dotyczącej wyników finansowych. Jest to część jego strategii przywracania dawnej atmosfery kawiarni w Starbucks i dodania „ludzkiego akcentu”.

Starbucks planuje także przywrócić stacje samoobsługowe z dodatkami w swoich lokalach. Firma usunęła je na początku pandemii w 2020 roku. „Nasi klienci o to proszą, a nasi bariści mówią, że to pomogłoby im przyspieszyć realizację zamówień” - powiedział Niccol.

Pozostało 85% artykułu
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Gastronomia
Zatrucie w McDonald’s: coraz więcej chorych. Lekarze ostrzegają przed „bardzo poważną chorobą”
Gastronomia
Nie tylko McDonald’s? Sieci fast-food wycofują cebulę ze swoich dań
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Gastronomia
Pierwszy pozew. McDonald’s ma odpowiedzieć przed sądem za zatrucie klientów
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje