Kawa o smaku wieprzowiny. Starbucks łączy smaki

Z okazji Księżycowego Nowego Roku Starbucks postanowił skusić chińskich klientów nowym smakiem. W końcu kto nie lubi duszonej wieprzowiny w kawie?

Publikacja: 20.02.2024 14:12

Kawa o smaku wieprzowiny. Starbucks łączy smaki

Foto: Adobe Stock

Starbucks w Chinach postanowił uczcić Księżycowy Nowy Rok w nietypowy — przynajmniej z europejskiego punktu widzenia — sposób. Wykorzystując fakt, że wśród popularnych dań na ucztach noworocznych często gości duszona wieprzowina, postanowił połączyć chińską tradycję z kawą. Jako bazę smaku wybrano Dongpo rou – danie przyrządzane z duszonego boczku wieprzowego, cukru, sosu sojowego, żółtego wina i innych przypraw. Danie to jest aromatyczne, delikatne i idealne do jedzenia pałeczkami. I jego smak został połączony z kawą.

Plasterek mięsa do kawy

Kawa „Abundant Year Savory Latte” łączy w sobie sos o smaku Dongpo rou, espresso i mleko. Do pełnej dekoracji dodawany jest plasterek mięsa i dodatkowy sos wieprzowy. Starbucks obiecuje w mediach społecznościowych „ciekawy” smak. Noworoczna kawa kosztuje 68 juanów (ok. 38 zł).

- Jedzenie mięsa oznacza dobrobyt w nadchodzącym roku – napisała w poście na Weibo palarnia Shanghai Starbucks Reserve Roastery kilka dni przed rozpoczęciem Księżycowego Nowego Roku.

Czytaj więcej

Chińczycy polubili kawę. Rośnie liczba kawiarnii

Starbucks informuje też, że nowa kawa wnosi „tradycyjne zwyczaje do kawy” i tworzy „nieoczekiwane pikantne i słodkie smaki”. Jak informuje CNN wieprzowe latte można kupić w kawiarniach Starbucks Reserve w całych Chinach.

Nowy Rok na największym rynku kawiarni

Księżycowy Nowy Rok to jedno z największych świąt w tej części Azji. W tym czasie mieszkańcy całych Chin podróżują w rodzinne strony, by świętować z bliskimi. Ze statystyk rządu Chin wynika, że w tym roku Chińczycy z okazji Księżycowego Nowego Roku odbyli 474 miliony podróży.

Rynek chiński stał się w 2023 roku największym rynkiem kawiarni na świecie, wyprzedzając USA.

Starbucks w Chinach postanowił uczcić Księżycowy Nowy Rok w nietypowy — przynajmniej z europejskiego punktu widzenia — sposób. Wykorzystując fakt, że wśród popularnych dań na ucztach noworocznych często gości duszona wieprzowina, postanowił połączyć chińską tradycję z kawą. Jako bazę smaku wybrano Dongpo rou – danie przyrządzane z duszonego boczku wieprzowego, cukru, sosu sojowego, żółtego wina i innych przypraw. Danie to jest aromatyczne, delikatne i idealne do jedzenia pałeczkami. I jego smak został połączony z kawą.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności