Starbucks w Chinach postanowił uczcić Księżycowy Nowy Rok w nietypowy — przynajmniej z europejskiego punktu widzenia — sposób. Wykorzystując fakt, że wśród popularnych dań na ucztach noworocznych często gości duszona wieprzowina, postanowił połączyć chińską tradycję z kawą. Jako bazę smaku wybrano Dongpo rou – danie przyrządzane z duszonego boczku wieprzowego, cukru, sosu sojowego, żółtego wina i innych przypraw. Danie to jest aromatyczne, delikatne i idealne do jedzenia pałeczkami. I jego smak został połączony z kawą.
Plasterek mięsa do kawy
Kawa „Abundant Year Savory Latte” łączy w sobie sos o smaku Dongpo rou, espresso i mleko. Do pełnej dekoracji dodawany jest plasterek mięsa i dodatkowy sos wieprzowy. Starbucks obiecuje w mediach społecznościowych „ciekawy” smak. Noworoczna kawa kosztuje 68 juanów (ok. 38 zł).
- Jedzenie mięsa oznacza dobrobyt w nadchodzącym roku – napisała w poście na Weibo palarnia Shanghai Starbucks Reserve Roastery kilka dni przed rozpoczęciem Księżycowego Nowego Roku.
Czytaj więcej
Chińczycy posmakowali kawę i spodobał im się jej smak. W efekcie szybko wzrosło jej spożycie, wywołując zażartą konkurencje i otwieranie barów kawowych. Ich liczba przekroczyła już liczbę podobnych placówek w Stanach Zjednoczonych
Starbucks informuje też, że nowa kawa wnosi „tradycyjne zwyczaje do kawy” i tworzy „nieoczekiwane pikantne i słodkie smaki”. Jak informuje CNN wieprzowe latte można kupić w kawiarniach Starbucks Reserve w całych Chinach.