Odcinek o długości 29,5 km na podstawie kontraktu wartego 857,4 mln zł buduje konsorcjum firm irlandzkiej SRB, John Sisk & Son Limited, PBG i Hydrobudowa. Po ogłoszeniu upadłości dwóch ostatnich prace na budowie zamarły, pojawiły się doniesienia o zejściu wykonawców z budowy, czemu Irlandczycy zaprzeczyli.
Zgodnie z deklaracją SRB sprzed kilku tygodni, dzisiaj miały zakończyć się rozmowy współkonsorcjantów dotyczące przejęcia kontraktu przez irlandzką część konsorcjum Wykonawcy, w związku z postępowaniami upadłościowymi prowadzonymi wobec członków konsorcjum to jest: PBG S.A; Hydrobudowa Polska S.A; Aprivia S.A.
Po ogłoszeniu upadłości przez PBG, dotychczasowego lidera konsorcjum budującego A1 Brzezie-Kowal, firma SRB zadeklarowała GDDKiA gotowość kontynuacji prac, a jednocześnie oświadczyła, że do 10 sierpnia współkonsorcjanci będą prowadzili rozmowy zmierzające do zmiany układu sił wewnątrz konsorcjum.
Żadna ze stron umowy na budowę tego odcinka autostrady jeszcze nie wypowiedziała, ale nie jest to nierealny scenariusz. Byłaby t0o już kolejna zerwana w ostatnim czasie umowa na budowę autostrady w Polsce.
SRG wraz z PBG buduje również ponad 34 km odcinek trasy A1 z Torunia do Brzezia, gdzie jest liderem konsorcjum. Irlandczycy, już nie w konsorcjum z PBG, podpisali również kontrakt na budowę 30 km A1 na odcinku Kowal – Sójki.