NEAR, szwajcarska fundacja działająca na niezwykle perspektywicznym rynku Web3 (koncepcja nowego, zdecentralizowanego internetu), zainwestowała w Cosmose AI. Strony nie ujawniają wartości umowy, ale wiadomo, że dzięki tej transakcji założony w 2014 r. start-up osiągnął wartość ponad 2 mld zł. Tym samym spółka Mirona Mironiuka, która za pomocą innowacyjnych narzędzi wspiera sprzedaż w sklepach stacjonarnych, wkrótce może zostać trzecim polskim jednorożcem.
Znane marki stawiają na polską technologię
Cosmose AI opracował zaawansowaną technologię, opartą na algorytmach sztucznej inteligencji, która – wykorzystując np. dane z wi-fi i GPS smartfonów – jest w stanie tak precyzyjnie lokalizować konsumentów, że może określić nawet, w której części sklepu się znajdują. Z wykorzystaniem algorytmów AI platforma prognozuje też kto i kiedy odwiedzi sklep, przewidując zachowania zakupowe (łączy anonimowe ID użytkowników smartfonów z geolokalizacją, a w efekcie pozwala to sklepom na lepsze poznanie zachowań swoich klientów oraz dostosowanie strategii marketingu i sprzedaży do ich potrzeb). Z tego rewolucyjnego narzędzia polskiej firmy korzystają m.in. takie marki jak L’Oreal, Estée Lauder czy największy producent dóbr luksusowych – koncern LVMH.
Czytaj więcej
Na rynku nowych technologii warto podejmować ryzyko. Nawet jeśli jest się nieznaną, młodą firmą, działającą w kraju, w którym rząd przedsiębiorcom regularnie rzuca kłody pod nogi.
Rodzima firma, która zatrudnia w swoich biurach w Paryżu, Warszawie, Singapurze, Hongkongu, Szanghaju i Tokio światowej klasy specjalistów od IT, to już dziś jeden z liderów w swojej branży. Start-up podbił rynki azjatyckie, a teraz – dzięki wsparciu NEAR – przed spółką staje otworem cały świat. Miron Mironiuk zapowiada, że dzięki tej strategicznej inwestycji Cosmose przyspieszy ekspansję swoich rozwiązań na rynki zagraniczne, a także wzmocni tempo rozwoju usług napędzanych przez technologie AI.