Piotr Müller potwierdził, że jego zdaniem Unia Europejska nie jest gotowa na wprowadzanie takich przepisów ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury w zakresie samochodów elektrycznych.
Czytaj więcej
Największą przeszkodą jest słaby rozwój infrastruktury ładowania. Połowa wszystkich publicznych ładowarek, jakie znajdują się w całej UE, stoi dziś w dwóch krajach.
Na początku czerwca Parlament Europejski opowiedział się za zmianą norm emisji CO2 i wprowadzeniem zerowej emisji dla nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych w 2035 r. To część pakietu Fit for 55.
Rzecznik rządu poinformował, że odbyły się nuż konsultacje w tej sprawie z Czechami i obie strony umówiły się, że będą wspólnie przeciwko temu mechanizmowi. Stanowisko polskiego rządu będzie tu krytyczne – powiedział Piotr Müller. Według polskich władz nowym rozwiązaniom nie sprzyja „obecna sytuacja geopolityczna po ataku Rosji na Ukrainę”.
- Nie jesteśmy dziś na to gotowi - nikt nie jest gotowy, rynek nie jest gotowy - żeby zaakceptować rok 2035 jako datę zakazu sprzedaży aut z silnikiem spalinowym. Sprzeciwiamy się tej propozycji – powiedziała przed spotkaniem ministrów środowiska UE w Luksemburgu Anna Moskwa. Minister klimatu i środowiska uważa, że jest „za wcześnie” by mówić o jakichkolwiek konkretnych datach.