Wcześniej Aeroflot został wyrzucony z systemu rezerwacyjnego Amadeus. To bardzo utrudni Rosjanom kupno biletów lotniczych. Aeroflot musi teraz znaleźć alternatywnego dostawcę, ale tego nie robi się z dnia na dzień.
Aeroflot i tak znajdował się już w fatalnej sytuacji, bo po wprowadzeniu sankcji najbardziej dochodowe rynki zagraniczne są dla niego zamknięte, nie otrzyma subsydiów z opłat zagranicznych przewoźników za przeloty nad Syberią, nie kupi części zamiennych do Boeingów i Airbusów. Zresztą te części już wkrótce nie będą mu potrzebne, bo zachodnie firmy leasingowe otrzymały czas do końca marca 2022 na zakończenie umów na wynajem samolotów.
Jak informuje Sabre największe rosyjskie linie lotnicze nie będą pokazywane w jej systemach, z których korzystają biura podróży, strony internetowe i korporacje na całym świecie do kupowania, rezerwacji i obsługi rezerwacji lotów.
- Sabre z rosnącym niepokojem monitoruje ewoluującą sytuację na Ukrainie i widzimy już pełen konflikt militarny - powiedział Sean Menke, dyrektor generalny Sabre.
Usunięcie z globalnych systemów dystrybucji (GDS) to bardzo ważny krok, ale Aeroflot może nadal korzystać z innych usług technologicznych, na przykład automatyzacji. - Sabre nadal oferuje obsługę pasażerów, operacje, planowanie sieci i systemy zarządzania. Są to podstawowe systemy automatyki, systemy handlowe, operacyjne i planowania, bez których linie lotnicze nie mogą funkcjonować, z wyjątkiem poziomu ręcznego. Ale można było pójść jeszcze dalej – powiedział Robert Mann z R.W Mann&Company.