Producent Tigera przeprasza i przekazuje 500 tys. złotych na pomoc żyjącym powstańcom

"Jesteśmy zszokowani tym równie mocno, jak wszyscy, którzy swoje oburzenie wyrazili publicznie" - napisała w oświadczeniu manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w firmie Maspex Dorota Liszka, nawiązując do szeroko komentowanej w mediach kontrowersyjnej reklamy napoju energetycznego Tiger, zamieszczonej w Instagramie. Firma przekazała w ramach przeprosin 500 tys. złotych na pomoc żyjącym powstańcom.

Aktualizacja: 09.08.2017 18:51 Publikacja: 09.08.2017 18:34

Producent Tigera przeprasza i przekazuje 500 tys. złotych na pomoc żyjącym powstańcom

Foto: Facebook/ Filip Chajzer

Firma Maspex z Wadowic jest producentem napoju energetycznego Tiger Energy Drink. Codziennie na instagramowym profilu produktu pojawia się nowa kartka z kalendarza, która nawiązuje do przypadającego danego dnia święta lub rocznicy.

Podobnie było 1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Zamieszczona tego dnia grafika przedstawia środkowy palec owinięty w czerwoną kokardę. Pod zdjęciem zamieszczono podpis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie".

Dowiedz się więcej » "Chrzanić to". Oburzająca reklama napoju Tiger w sieci

"W związku z zamieszczoną 1 sierpnia 2017 r. w serwisie Instagram komunikacją napoju Tiger, chcemy bardzo szczerze przeprosić wszystkich, lecz przede wszystkim samych Powstańców. To nie powinno się nigdy zdarzyć" - napisała w oświadczeniu manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w firmie Maspex Dorota Liszka.

"Niezależnie od historycznych ocen, wszyscy zgadzamy się, że Powstańcom i Miastu, które tak heroicznie walczyło o wolność, należy się ogromny szacunek i pamięć. Jesteśmy polską firmą zatrudniającą tysiące ludzi, którym każdego roku 1 sierpnia o godzinie 17 serca biją tak samo mocno. Tym bardziej ubolewamy nad tą sytuacją" - dodała, jednocześnie informując, że firma bierze pełną odpowiedzialność za kontrowersyjną reklamę.

Zapowiedziała, że osoby odpowiedzialne za tę reklamę poniosą konsekwencje. Już wcześniej Maciej Łapiński, client service director w J. Walter Thompson, przekazał w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że obie osoby odpowiedzialne za post na Instagramie nie pracują już w agencji. Za sytuację przepraszał też Krzysztof Pawiński, prezes Maspex Wadowice. - Jestem zszokowany reklamą Tigera. Brak mi słów. Jako współwłaścicielowi firmy produkującej Tigera jest mi po prostu wstyd - napisał na Twitterze.

Dorota Liszka zapewniła, że "błąd uda nam się przekuć w coś dobrego". Zadeklarowała przekazanie pół miliona złotych na pomoc żyjącym Powstańcom, w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. 

Potwierdzenie przelewu opublikował na Facebooku zaangażowany w zbiórkę dziennikarz TVN Filip Chajzer. -  Każda, nawet najgłupsza decyzja może mieć swój happy end. Oto i on - skomentował.

W ubiegłym roku Chajzerowi udało się zebrać 300 tys. zł. Dwa dni temu informował, że w tym roku zebrana kwota jest już dwukrotnie większa.

Firma Maspex z Wadowic jest producentem napoju energetycznego Tiger Energy Drink. Codziennie na instagramowym profilu produktu pojawia się nowa kartka z kalendarza, która nawiązuje do przypadającego danego dnia święta lub rocznicy.

Podobnie było 1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Zamieszczona tego dnia grafika przedstawia środkowy palec owinięty w czerwoną kokardę. Pod zdjęciem zamieszczono podpis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie".

Pozostało 82% artykułu
Społeczeństwo
Po alkotubkach przyszedł czas na gumy-papierosy? Mogą zostać zakazane
Społeczeństwo
Przymrozki, gołoledź, a nawet opady śniegu. Kiedy przełamanie pogody?
Społeczeństwo
Marsz Niepodległości idzie przez Warszawę
Społeczeństwo
Obchody Dnia Niepodległości w cieniu prezydenckiej polityki
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Społeczeństwo
Ile osób było na Marszu Niepodległości? Jest komunikat
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje