Starbucks przeprasza za przeterminowane jedzenie w Chinach

W dwóch z ponad 5 tysięcy placówek Starbucksa w Chinach państwowa gazeta odkryła przeterminowane produkty. Koncern musi się kajać.

Publikacja: 14.12.2021 12:39

Starbucks przeprasza za przeterminowane jedzenie w Chinach

Foto: materiały prasowe

Beijing News przeprowadziła dziennikarskie śledztwo dotyczące sieci kawiarni Starbucks. Dziennikarze państwowej gazety wykryli, że w dwóch placówkach Starbucksa w mieście Wuxi używano przeterminowanych produktów spożywczych – płynu matcha i ciastek, które nie powinny już były znaleźć się w sprzedaży. Incydent zrobił się głośny w chińskich mediach społecznościowych, szczególnie na Weibo, gdzie Starbucks znalazł się w ogniu krytyki ze strony chińskich konsumentów. Tekst gazety błyskawicznie osiągnął ponad 50 mln wyświetleń.

Koncern początkowo zamknął dwa sklepy i poinformował o prowadzeniu dochodzenia, nie wdając się w szczegóły. Jednak w poniedziałek 13 grudnia Starbucks przyznał się do naruszeń we wskazanych przez Beijing News placówkach.

- Szczerze przepraszamy wszystkich klientów Starbucks – oświadczyła firma na swoim oficjalnym koncie w serwisie Weibo.

Czytaj więcej

Zakupy bożonarodzeniowe w Polsce i w Niemczech. Oto, gdzie jest taniej

Starbucks w oświadczeniu, jak informuje CNN, przyznał się też do szeregu drobnych problemów w swoich pozostałych kawiarniach w mieście Wuxi (ma ich tam łącznie 82). Znaleziono niedociągnięcia w postaci niekompletnych strojów roboczych czy błędów w procedurach dezynfekcji.

W ostatnich latach Chińczycy zaczęli uważniej patrzeć na ręce działającym na ich rynku firmom, szczególnie zagranicznym. Czasy, w których koncernom spoza Chin uchodziły na sucho różne niedociągnięcia już się skończyły – konsumenci z Państwa Środka domagają się tej samej jakości, jak na macierzystych rynkach.

Beijing News przeprowadziła dziennikarskie śledztwo dotyczące sieci kawiarni Starbucks. Dziennikarze państwowej gazety wykryli, że w dwóch placówkach Starbucksa w mieście Wuxi używano przeterminowanych produktów spożywczych – płynu matcha i ciastek, które nie powinny już były znaleźć się w sprzedaży. Incydent zrobił się głośny w chińskich mediach społecznościowych, szczególnie na Weibo, gdzie Starbucks znalazł się w ogniu krytyki ze strony chińskich konsumentów. Tekst gazety błyskawicznie osiągnął ponad 50 mln wyświetleń.

Przemysł spożywczy
Otmuchów wrócił do działalności, pod Wrocławiem czekają na falę
Przemysł spożywczy
Polscy producenci wysyłają żywność i napoje powodzianom. Woda zamiast oranżady
Przemysł spożywczy
Żabka wycofuje jeden z napojów i ostrzega klientów. Możliwe kawałki szkła
Przemysł spożywczy
Śniadanie drożeje. Masło w górę, jajek mało, następny może być chleb
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Przemysł spożywczy
Kimchi ofiarą zmian klimatu