Bloomberg Businessweek Polska uhonorował kobiety

„Bloomberg Businessweek Polska” uhonorował panie odważne w biznesie.

Publikacja: 25.03.2015 21:00

Dziesięć polskich menedżerek, które odnoszą sukcesy zawodowe

Dziesięć polskich menedżerek, które odnoszą sukcesy zawodowe

Foto: materiały prasowe

Polska od lat jest na szarym końcu w Unii pod względem liczby kobiet zasiadających we władzach największych firm. Średnia ich obecność w zarządach spółek giełdowych to nieco ponad 10 proc. W Europie odsetek ten wyraźnie przekracza 16 proc.

Najwięcej kobiet, które zarządzają największymi przedsiębiorstwami, jest w Finlandii (ponad 29 proc.). Najsłabiej jest na Malcie (2,8 proc.). Z raportu, jaki przygotowała Komisja Europejska, wynika, że Polska jest w UE na 20. pozycji.

Niewiele jest też u nas kobiet, które są inwestorami giełdowymi. To zaledwie 20 proc. Między innymi dlatego resort skarbu rozpoczął kilka tygodni temu program, który ma doprowadzić do zwiększenia zainteresowania płci pięknej inwestowaniem na giełdzie.

– Chcielibyśmy zwiększyć udział kobiet wśród inwestorów indywidualnych – mówi minister skarbu Włodzimierz Karpiński.

Parytety niekonieczne

Z kolei w Parlamencie Europejskim pojawił się niedawno projekt dyrektywy, która od 2020 roku gwarantowałaby kobietom 40-proc. udział w ciałach zarządzających największych europejskich koncernów. Nie wszędzie jednak działania takie są konieczne. Kobiety uhonorowane przez „Bloomberg Businessweek Polska" są na to dowodem.

Nagrodzone menedżerki mogą się poszczycić wykształceniem, doświadczeniem i tym, że potrafią odnosić sukces niezależnie od zajmowanego stanowiska i branży, w jakiej pracują.

Tytuł otrzymały: Jolanta Augustyniak, prezes HR Start Polska, Marta Filipowicz, członek zarządu, dyrektor ds. marketingu Philip Morris Polska Distribution, Joanna Makowiecka-Gaca, wiceprezes ds. personalnych i wsparcia operacji Polimex-Mostostal, Kinga Piecuch, prezes SAP Polska, Katarzyna Rutkowska, prezes AC, Beata Stelmach, prezes i dyrektor generalna GE na Polskę i kraje bałtyckie, Alicja Wiecka, dyrektor zarządzający SAS Institute Polska, Monika Wittchen, wiceprezes firmy Wittchen, Katarzyna Zawodna, prezes Skanska Property Poland, oraz Jolanta Zwolińska, współzałożycielka Yonelle Beauty Concept.

Nie tylko odwaga

– Jeśli odwaga miałaby być postrzegana wyłącznie przez pryzmat gotowości stawiania czoła przeciwnościom, to pewnie ambicja w połączeniu z uporem by wystarczyły. Dla mnie odwaga w biznesie to jednak znacznie więcej. To umiejętność przewidywania przyszłości, budowania scenariuszy i brania odpowiedzialności za podejmowane decyzje, nawet gdy przyszłość obarczona jest różnorakim ryzykiem – mówi Beata Stelmach.

Z kolei Joanna Makowiecka-Gaca jest zdania, że pewne cechy przywódcze są uniwersalne bez względu na czasy czy branże.

– Są to ambicja, pracowitość, odpowiedzialność, wytrwałość, odwaga i optymizm – dodaje Alicja Wiecka.

W debacie „Jak inwestują kobiety", która odbyła się podczas uroczystości, oprócz laureatek udział wzięła też prof. Małgorzata Zaleska, członek zarządu Narodowego Banku Polskiego.

Polska od lat jest na szarym końcu w Unii pod względem liczby kobiet zasiadających we władzach największych firm. Średnia ich obecność w zarządach spółek giełdowych to nieco ponad 10 proc. W Europie odsetek ten wyraźnie przekracza 16 proc.

Najwięcej kobiet, które zarządzają największymi przedsiębiorstwami, jest w Finlandii (ponad 29 proc.). Najsłabiej jest na Malcie (2,8 proc.). Z raportu, jaki przygotowała Komisja Europejska, wynika, że Polska jest w UE na 20. pozycji.

Pozostało 81% artykułu
Praca
Zwolniono ją pierwszego dnia po urlopie macierzyńskim. Prezes znanej firmy odpowiada
Praca
Myślisz o awansie? To lepiej pracuj w firmie, a nie zdalnie
Praca
Praca zdalna: czy przymusowy powrót do biur opłaca się firmom?
Praca
Nowa usługa w Japonii. Nie chcą umierać z przepracowania
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Praca
Grupa Pracuj z dobrymi wynikami. Widać ożywienie w rekrutacji w Polsce i w Ukrainie