Mam mocną pozycję w swojej branży, moje umiejętności zawsze będą w cenie, a moja praca nigdy nie zostanie zautomatyzowana – tak uważa ponad siedmiu na dziesięciu pracujących Polaków, którzy wzięli udział w ogólnopolskim badaniu przeprowadzonym na zlecenie szkoły kompetencji cyfrowych Future Collars.
„Rzeczpospolita” jako pierwsza przedstawia jego wyniki opisane w raporcie Future Collars i Amazon „Reskilling przebranżowienie oczami Polaków”, który pokazuje nie tylko pozytywne podejście, ale również gotowość do dużej zawodowej zmiany, jaką jest przejście do innej branży.
Polki chętne do zmiany
Aż osiem na dziesięć badanych osób uważa, że warto próbować zmienić branżę, w której się pracuje, a co więcej, praktycznie każdy może to zrobić. Całkiem spora grupa ma zresztą takie plany.
Przyszłą zmianę branży rozważa 56 proc. uczestników badania, które we wrześniu tego roku objęło ponad 1,1 tys. dorosłych Polek i Polaków w wieku 30–59 lat (w tym 851 pracujących). Ponad połowa miała wyższe wykształcenie. – Warto zauważyć, że to kobiety, bardziej niż mężczyźni, wykazują gotowość do zmiany ścieżki zawodowej: prawie 60 proc. z nich rozważa przebranżowienie – podkreślają Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska-Witkowska, założycielki i szefowe Future Collars.