Ciągle trwają prace nad Krajowym Systemem e-Faktur. Ostatnie spotkanie konsultacyjne odbyło się w czwartek 18 lipca i Ministerstwo Finansów zapowiedziało po nim szereg kolejnych zmian.
– To problem dla firm. Wiele z nich sporo już zainwestowało w dostosowanie swoich systemów informatycznych, tymczasem KSeF ciągle się zmienia. I ponoszą kolejne wydatki. Niestety, część tych wcześniejszych może się zmarnować – mówi Aleksandra Kalinowska, doradca podatkowy, partner w kancelarii Andersen Tax & Legal.
Czytaj więcej:
Czy takie wydatki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? – Dostosowanie systemów informatycznych do wymogów KSeF to ustawowy obowiązek. Nie ma więc wątpliwości, że poniesione w tym celu wydatki są podatkowym kosztem. Dotyczy to także nakładów na rozwiązania informatyczne, które z powodu zmieniających się koncepcji systemu poszły do kosza – tłumaczy Aleksandra Kalinowska.
Czy fiskus się na to zgodzi? Powinien. Świadczy o tym niedawna interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej. – Nie chodziło w niej wprawdzie o wydatki związane z KSeF, ale zasady rozliczania wydatków na systemy informatyczne są takie same – mówi Aleksandra Kalinowska.