Uregulowanie pracy zdalnej w kodeksie pracy wciąż budzi wiele emocji zarówno u pracodawców, jak i pracowników. Oczekiwania obu stron są duże. Etap prac sejmowych nieco zwolnił, 27 września i 4 października odbyły się prace nad projektem nowelizacji w komisji stałej, będą one kontynuowane na kolejnym posiedzeniu.
Czytaj więcej:
W praktyce oznacza to tyle, że pracodawcy zyskali kilka tygodni lub miesięcy na dostosowanie swoich przepisów wewnątrzzakładowych oraz procesów pracy do nowych regulacji, stworzenie wymaganych ustawą dokumentów oraz rozmowy z przedstawicielami pracowników lub związkami zawodowymi. Jednym z najistotniejszych zagadnień, które powinno zostać uregulowane w wewnętrznym porozumieniu lub regulaminie pracy zdalnej, jest kwestia zapewnienia pracownikom materiałów i narzędzi pracy związanych z wykonywaniem pracy zdalnej.
Kiedy regulamin, a kiedy porozumienie
Gdy w spółce są związki, co do zasady porozumienie. Jest ono zawierane z zakładową organizacją związkową/organizacjami związkowymi. Jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia ze wszystkimi związkami zawodowymi, należy je zawrzeć co najmniej z tymi reprezentatywnymi w rozumieniu art. 25[3] ust. 1 lub 2 ustawy o związkach zawodowych, zrzeszającymi co najmniej 5 proc. pracowników zatrudnionych u pracodawcy.
Regulamin zaś wtedy, gdy: