Koncern Jeffa Bezosa przymierza się do podbicia rynku odzieżowego i ogłosił, że otworzy w tym roku swój pierwszy sklep odzieżowy. Nie będzie to jednak zwykły sklep.
- Nie zrobilibyśmy nic w fizycznej sprzedaży detalicznej, jeżeli nie czulibyśmy, że możemy znacząco poprawić jakość obsługi klienta – stwierdziła, cytowana przez Reuters, Simoina Vasen, dyrektorka zarządzająca Amazon Physical Retail.
Planowany sklep Amazon Style ma znajdować się w rejonie Los Angeles i mieć powierzchnię około 2,8 tys. metrów kwadratowych, czyli być mniejszy niż typowy sklep tego typu. Modele ubrań będą znajdować się na półkach, a klienci będą skanowali kod za pomocą aplikacji mobilnej Amazon, by wybrać żądany kolor i rozmiar. Przymierzenie ubrań będzie możliwe po ustawieniu się w wirtualnej kolejce – przymierzalnia będzie otwierać się dzięki pomocy smartfona, gdy będzie wolna i gdy będą w niej zamówione rozmiary ubrań.
To nie koniec udogodnień dla klientów planowanych przez Amazon. Przymierzalnia ma być przestrzenią, która ma umożliwić „kontynuowanie zakupów bez konieczności wychodzenia”. Dzięki ekranom dotykowym będzie można poprosić o więcej ubrań do przymierzenia, które dostarczone zostaną do dwustronnej szafy w ciągu kilku minut.
- To jak magiczna szafa z pozornie nieskończonym wyborem – twierdzi Simoina Vasen.