Czesi przejęli od spółki Poldim budowę Autostrady A1 na odcinku Sójki – Kotliska. Zmiana Lidera Konsorcjum spowodowana jest odstąpieniem od umowy ze strony spółki Poldim oraz złożeniem przez spółkę Poldim wniosku o upadłość – podaje Bogl a Krysl.
Fragment autostrady A1 o którym mowa ma 15,2 km długości. Jest to drugi budowany przez łódzki oddział GDDKiA odcinek tej trasy licząc od północy. Trasa ma połączyć północ Polski z południem a także być w przyszłości łącznikiem między polskim wybrzeżem, a Morzem Śródziemnym.
Umowa z wykonawcami, czyli konsorcjum Poldim, Bogl a Krysl k.s – Czechy i Bogl a Krysl Polska warta 542,2 mln zł brutto została podpisana w czerwcu 2010 roku. Inwestycja miała zostać zakończona pod koniec kwietnia 2012 roku.
Bogl a Krysl ma doświadczenie w przejmowaniu prac od swoich kontrahentów. Spółka przejęła budowę 20 km fragmentu autostrady A2 między Łodzią a Warszawą. I w tym przypadku powodem było ogłoszenie upadłości przez polskiego partnera. Czechom udało się dotrzymać napiętych terminów i oddać fragment autostrady jako przejezdny przed mistrzostwami Euro 2012.