Sam producent lodów Ekipa, czyli firma Koral, jest zaskoczony skalą popularności, ale szum wokół produktu może mieć duży wpływ na kolejne akcje marketingowe. – Nasz produkt trafia głównie do dzieci i młodzieży, choć w przypadku lodów ciężko wskazać, kto jest tylko nabywcą, a kto konsumentem. Planując kolejne akcje marketingowe na pewno będziemy brali pod uwagę obecną sytuację, choć liczymy na szeroką grupę potencjalnych uczestników naszej kampanii letniej – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Lody Koral.
W pogoni za impulsem
Ogromne powodzenie gwiazd z YouTube'a to jedno, dla firm ważniejsze jest w tej sytuacji pokazanie jak chwytliwy i skuteczny może być dzisiaj marketing w zasadzie z pominięciem wszystkich trakcyjnych kanałów z telewizją na czele. – Najczęściej są to krótkotrwałe mody, które szybko wygasają, niemniej ta sytuacja pokazuje po raz kolejny, iż mamy do czynienia z nowym systemem komunikacji z odbiorcą – przez social media, YouTube'a, ale też gry czy e-sport – mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Research. – Niektóre firmy mogą być zaskoczone skalą sukcesu rywala i teraz gorączkowo muszą szukać odpowiedzi. Generalnie ten sektor błyskawicznie się zmienia, co roku mamy nowy kanał marketingowy, z którym trzeba dać sobie radę. Fragmentacja i ambientowa postać mediów będzie przybierać na sile, trzeba trzymać rękę na pulsie, wciąż powstają nowe mody, na które trzeba reagować.
Szał na lody Ekipa przybrał już takie rozmiary, że opakowania po nich pojawiły się nawet w ofercie Allegro. Trzeba to traktować bardziej jak żart, ponieważ trudno poważnie oceniać ofertę sprzedaży za 100 tys. zł pustych opakowań. Niemniej jest ich ok. 3 tys., zaczynają się od ok. 10 zł, choć nikt tego nie kupuje. – Nasz regulamin zezwala na handlowanie papierkami po lodach, skoro ktokolwiek jest tym zainteresowany. Zainteresowanie tematem (klikanie i sprawdzanie tych ofert) spada – mówi Marcin Gruszka, rzecznik Allegro. – Jesteśmy najpopularniejszą w Polsce platformą e-commerce właśnie dlatego, że można u nas kupić wszystko co legalne.
Sukces, z jakim Friz, 23-letni youtuber wprowadza na rynek swoją markę lodów, dowodzi fenomenu internetowych tzw. influencerów. Lodów z logo Ekipa poszukują przede wszystkim nastolatki.