Po wielu miesiącach prac, badań i konsultacji Naczelna Rada Adwokacka przyjęła zmiany w kodeksie etyki dotyczące informowania przez adwokatów o swoich usługach. Wcześniej panował w tej kwestii zakaz (z pewnymi wyjątkami), teraz będzie ona co do zasady dopuszczalna, jednak z wieloma ograniczeniami.
Są one jednak na tyle ogólne, że nie wiadomo dokładnie, jakie działania informacyjne są dopuszczalne, a jakie nie.
– Teraz można kierować swoją ofertę bez pytania, czy dana osoba chce ją otrzymać – co wcześniej było zakazane – mówi adwokat Karol Pachnik. – Chodzi np. o proste stwierdzenie: „jestem adwokatem, w razie potrzeby mogę pomóc”. Będzie za to można pisać, w czym się adwokat specjalizuje, oraz stosować płatne reklamy w wyszukiwarkach. Możliwe będą też reklamy w lokalnej prasie czy roznoszenie ulotek np. na nowym osiedlu, którego mieszkańcy mają spór z deweloperem – dodaje dr Pachnik.
Czytaj więcej
Naczelna Rada Adwokacka zniosła w piątek wszystkie całkowite zakazy korzystania z informacji handlowych przez adwokatów. Nie oznacza to, że kancelarie będą mogły reklamować się jak każda inna firma, wprowadzone zostały ograniczenia dotyczące treści zamieszczanych w przekazywanych informacjach.
Dopuszczalne staną się też reklamy adwokatów w telewizji oraz na billboardach.