Rower lekiem na miejską billboardozę? Co drugi Polak jest na „tak”
56% Polek i Polaków przyznaje, że reklamy na miejskich rowerach publicznych są dobrym sposobem na ograniczenie tradycyjnych reklam, które często „zaśmiecają” przestrzeń publiczną – wynika z 6. edycji badania EKObarometr, realizowanego przez instytut badawczy SW Research, we współpracy z Nextbike Polska. Jednocześnie 44% z nas jest zdania, że taka reklama może być o wiele bardziej skuteczna przy promocji ekologicznych produktów i usług.
Czy sztuczna inteligencja uratuje za nas morza i oceany?
Morza i oceany zajmują aż 70% powierzchni Ziemi. Wytwarzają 50% dostępnego tlenu, dostarczają nam pożywienia, regulują klimat, wpływają na pogodę i są silnie powiązane ze światową gospodarką. Stanowią dom dla niezliczonych gatunków – od najmniejszych mikroorganizmów po największe ssaki żyjące na naszej planecie. Postępująca degradacja i utrata bioróżnorodności wymaga innowacyjnego podejścia do badań i ochrony środowiska. Nowe możliwości w tej dziedzinie przyniosły naukowcom rewolucyjne osiągnięcia w obszarze sztucznej inteligencji (ang. artificial intelligence, AI).
Naukowcy: Ziemia przestaje być miejscem przyjaznym dla ludzi
Klimat Ziemi, bioróżnorodność, poziom zanieczyszczenia ziemi, wody pitnej, żywności i obecność "nowych" związków chemicznych - to obszary w których, zdaniem naukowców, przekroczone zostały granice, jeśli chodzi o warunki bezpiecznego funkcjonowania ludzkości na Ziemi.