Grupa Lufthansy poszukuje tysięcy pracowników

W tym roku, tak samo jak w 2023, Lufthansa ma do zaoferowania 13 tys. nowych miejsc pracy. Potrzebni są praktycznie wszyscy - piloci, stewardesy, mechanicy, informatycy.

Publikacja: 16.01.2024 13:39

Grupa Lufthansy poszukuje tysięcy pracowników

Foto: Bloomberg

To znaczy, że operacje niemieckiej grupy lotniczej wracają do czasów sprzed pandemii.

W 2020 roku Niemcy zwolnili 22 tys. osób zatrudnionych na etatach, z tego połowę w samych Niemczech. Oznacza to, że załoga zmniejszyła się wówczas o 16 proc. ze 135 tys. zatrudnionych. Z pozostałych, aż 87 tysięcy osób dostało nowe kontrakty z mniejszym wymiarem godzin pracy, a ich płace były dofinansowywane przez państwo.

— Bez znaczącej redukcji kosztów zatrudnienia nigdy nie wyjdziemy z tego kryzysu i stracimy możliwość ponownego startu w czasach, kiedy pandemia się skończy. Jeśli tego nie zrobimy, dojdzie do znacznego osłabienia Lufthansy — tłumaczył wtedy Michael Niggemann, szef działu personelu i prawa w Grupie Lufthansy. 

Czytaj więcej

Rosyjski airbus zostanie na polu pszenicy do wiosny. A potem pójdzie na części

W szczycie pandemicznego kryzysu Lufthansa operowała tylko 63. z 763 posiadanych samolotów. 2023 był pierwszym rokiem, w którym na poważnie zaczęto przywracać operacje. W efekcie pojawiły się potężne braki kadrowe. I zaczęły się ponowne rekrutacje.

Teraz LH w samych Niemczech pilnie poszukuje 3,5 tys. pracowników pokładu, 1000 pilotów, 2 tysiące mechaników i przynajmniej 900 informatyków. Oprócz nich jeszcze dodatkowo 800 osób, które przyjmie na szkolenia i wyuczy zawodu. Nowe miejsca pracy są także poza Niemcami. Najwięcej osób ma szansę znaleźć pracę w Lufthansie w Bolonii, gdzie czeka na nich 1079 wakatów – wynika ze strony internetowej LH.

Po raz pierwszy od wybuchu pandemii pojawił się nabór pracowników w należących do Grupy LH belgijskich liniach Brussels Airlines. Tam było poszukiwanych 380. chętnych, przede wszystkim do pracy na pokładzie (180 osób). I w tym przypadku jest już wystarczająca liczba zgłoszeń. W najbliższych dniach mają tam ruszyć szkolenia dla nich. Nadal poszukiwani są mechanicy oraz pracownicy obsługi naziemnej.

To znaczy, że operacje niemieckiej grupy lotniczej wracają do czasów sprzed pandemii.

W 2020 roku Niemcy zwolnili 22 tys. osób zatrudnionych na etatach, z tego połowę w samych Niemczech. Oznacza to, że załoga zmniejszyła się wówczas o 16 proc. ze 135 tys. zatrudnionych. Z pozostałych, aż 87 tysięcy osób dostało nowe kontrakty z mniejszym wymiarem godzin pracy, a ich płace były dofinansowywane przez państwo.

Pozostało 80% artykułu
Transport
PAŻP podnosi stawki. W przyszłym roku polecimy drożej
Transport
Załamuje się popyt na samochody elektryczne. Już cierpią producenci w Polsce
Transport
CPK odcina się prezydentowi Andrzejowi Dudzie: „To nieprawda!”
Transport
Chińskie nabrzeże w Gdyni pod specjalnym nadzorem
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Transport
Boeing po raz pierwszy w historii wprowadza cięcia wydatków w zarządzie. Pod naciskiem strajkujących