Czekają nas formalności i niepokój, czy bagaż się odnajdzie. Coraz częściej jednak producenci korzystają z nowinek technologicznych umożliwiających szybkie zlokalizowanie zagubionego bagażu. To oczywiście kosztuje. Czasami naprawdę majątek. Najdroższa podręczna walizka jaka dzisiaj jest oferowana na rynku została wyprodukowana przez ST Luxury - dział dóbr luksusowych francuskiej firmę z Tuluzy ST Composites. Kosztuje 35 tys. euro, czyli niemal 160 tysięcy złotych i jest produkowana wyłącznie na zamówienie.
Czytaj więcej
Diamenty, rubiny, szmaragdy i szafiry o łącznej masie 3946 karatów znaleźli rosyjscy celnicy w bagażu jednego z cudzoziemców. Wartość przemycanych kamieni to równowartość 312 tysięcy zł. Rosjanie nie informują, z jakiego kraju pochodzi przemytnik.
Światło i dźwięk
Wyposażona jest m.in. w czujnik biometryczny do otwierania , najróżniejsze blokady, wreszcie alarm dźwiękowy uruchomiający się gdyby ktoś ją chciał ukraść. Wbudowany mikrochip umożliwia lokalizację walizki przez 24 godziny na dobę. Właściciel zawsze otrzyma powiadomienie na telefon, kiedy z jego bagażem „coś jest nie tak”. - Rączka walizki sama się wtedy schowa, a złodziej będzie musiał nieść ją obiema rękami. Dodatkowo zostanie uruchomiony sygnał świetlny i alarm dźwiękowy. Niemożliwe stanie się również jego otwarcie - wyjaśnia Stéphane Trento. - To nie jest walizka na podkoszulki i krawaty. Raczej na dokumenty i biżuterię - przyznaje Stéphane Trento, dyrektor generalny ST Composites i ST Luxury.
Podczas Ebace zebrał 50 zamówień, głównie z Dubaju. Na dostawę trzeba czekać od 4 do 6 miesięcy od wpłacenia pełnej kwoty. I nie ukrywa, że wejście w segment luksusu pozwolił mu wyjść z kryzysu spowodowanego w lotnictwie przez pandemię. ST Composites jest jedną z mgławicy firm dostarczających komponenty Airbusowi. - Nasze obroty, które przed pandemią wynosiły 3,5 miliona euro, spadły prawie o 50 – proc. Od razu zrozumiałem, że kryzys w lotnictwie będzie głęboki i trwały. Stąd pomysł na dywersyfikację - tłumaczył. Nie ukrywa jednak, że dywersyfikacja w przemyśle aeronautycznym jest skomplikowana. - Nie zaczniesz robić sześciokrotnie droższych rowerów wodnych tylko dlatego, że są jakości samolotów - dodaje. Stąd właśnie pomysł na luksus, gdzie - jak podkreśla cena niekoniecznie jest pierwszym wyborem konsumenta, ale chodzi o to, aby produkt był nowatorski, w czym pomaga wprowadzenie technologii lotniczej.
Czytaj więcej
W tym roku miliony pasażerów linii lotniczych ucierpiało z powodu zakłóceń w podróżach. Większość z nich borykała się również z kłopotami z zaginionym bagażem.