To znaczy, że najmłodszy polski port lotniczy spełnia wszystkie wymagania prawa unijnego dotyczące lotnisk pod względem infrastruktury, wyposażenia, kadry oraz zasad bezpieczeństwa. Pierwsze rejsy zostały zaplanowane na 28 kwietnia. Wiadomo, że jednym z premierowych operatorów będzie LOT. A kod RDO Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) odziedziczył po „starym” lotnisku, z które praktycznie nic nie zostało.
Czytaj więcej
W pierwszym miesiącu roku z usług Lotniska Warszawa/Modlin skorzystało ponad 220 tys. pasażerów i obsłużono na nim 1 471 operacji lotniczych.
Z nowego lotniska będzie można polecieć do pięciu kierunków regularnych, które już oferuje LOT: Kopenhagi, Paryża, Prewezy, Rzymu, oraz Tirany. Zaplanowano także siedem kierunków czarterowych: Antalya, Burgas, Dżerba, Monastyr, Palma de Mallorca, Taba, Warna. Na pokładzie czarterów znajdą się klienci biur podróży: Coral Travel, Exim Tours, Greckie Podróże, GTS Poland, Itaka, Nekera, Rego-Bis, Sun&Fun, TUI.
Aby otrzymać unijny certyfikat, lotnisko w Radomiu musiało przejść wieloetapowy proces kontroli, w tym m.in. uzgodnienie robocze podstawy certyfikacji, przygotowanie i złożenie pełnej dokumentacji, Plan Działania w Sytuacji Zagrożenia, analizę bezpieczeństwa, umowy z podwykonawcami, szkolenia .Trzeba było również przygotować porozumienia dotyczące odpowiedzialności i współpracy pomiędzy zarządzającym portem PPL a instytucjami współpracującymi z lotniskiem, kontrolę formalną i merytoryczną dokumentacji, kontrolę praktyczna na lotnisku. Dopiero po tym prezes ULC wydał decyzję.
Czytaj więcej
Nowy port lotniczy mający zastąpić Okęcie wciąż widnieje tylko na papierze, za to już pochłonął wielkie pieniądze.