Nowe ograniczenia w Air India. Steward może być łysy, ale stewardesa nie może być siwa

Indyjski przewoźnik Air India w ostatnich tygodniach zbierał same pochwały. Po przejęciu linii przez konglomerat TATA jakość usług bardzo się poprawiła. A właściciel właśnie wprowadził nowe przepisy. Chodzi o to, aby linia pod nowym zarządem, zmieniła się całkowicie.

Publikacja: 26.11.2022 11:36

Nowe ograniczenia w Air India. Steward może być łysy, ale stewardesa nie może być siwa

Foto: Adobe Stock

Pracownicy pokładu Air India właśnie dowiedzieli się, jakie są obowiązujące przepisy dotyczące ich wyglądu. Zacznijmy od tego, że jeśli steward zacznie łysieć i pojawią mu się zakola, to będzie miał obowiązek codziennego golenia całej głowy. Z naciskiem na „codziennego”. Peruki są zabronione, tak samo zresztą jak włosy blond czy pasemka w jakimkolwiek kolorze. Jeśli ktoś ma jasne włosy, to musi je ufarbować na kruczoczarne. Fryzura została też dokładnie określona. Nie może być mowy o kokach na czubku głowy, najlepiej jeśli będzie to węzeł u nasady szyi. Fryzura musi być gładka, a włosy przytrzymane spinkami — wszystkie muszą być takie same. Obowiązkowe jest używanie i to tak u mężczyzn, jak i kobiet lakieru do włosów, ewentualnie żelu utrwalającego fryzurę. Stewardesy nie mogą mieć dużych dekoltów ani nosić naszyjników z perłami. Za to kolczyki są obowiązkowe i muszą być okrągłe, wykonane ze złota, najlepiej wysadzane brylantami. Krawat stewardów musi kończyć się dokładnie na wysokości klamry paska do spodni.

Nowe zasady dotyczą także dozwolonej odzieży w trakcie czasu wolnego. Zacznijmy od tego, że kiedy załogi po długim rejsie jadą do hotelu i nadal są w mundurach, to nie wolno im nosić okularów słonecznych, a potem, kiedy się przebierają we własne ubrania, zabronione jest noszenie przetartych dżinsów, głębokich dekoltów i klapek.

Czytaj więcej

Nadchodzi rewolucja na lotniskach. Koniec 100-mililitrowych buteleczek?

Air India wcześniej miała już incydenty z personelem pokładowym. W 2014 roku na przykład sąd nakazał przywrócenie trzech stewardes, które ważyły zbyt dużo — zdaniem zarządu. Przewoźnik tłumaczył wtedy, że otyły pracownik pokładu stwarza ryzyko i w sytuacji awaryjnej nie będzie w stanie pomóc pasażerom.

Te ostre zasady dotyczące wyglądu personelu pokładowego mogą wydać się dziwne w czasach, kiedy linie lotnicze, w tym Air India, mają kłopoty z zatrudnieniem wystarczającej liczby pracowników. Zachodnie linie lotnicze, już nie mówiąc o amerykańskich, mocno poluzowały zasady dotyczące prezentacji personelu pokładowego, w tym tych dotyczących wagi czy atrakcyjnego wyglądu, i dotyczy to zwłaszcza kobiet.

Ale ostre zasady nadal obowiązują w Azji. W Turkish Airlines, gdzie kilka lat temu wybuchła afera po zakazaniu malowania ust czerwoną szminką (szybko został zniesiony), nadal stewardesy są ważone. W Singapore Airlines wciąż wszystkie stewardesy wyglądają niemal tak samo (chociaż podobnie jest w greckich Aegean Airlines), ale na przykład wietnamskie VietJet Aviation na inauguracyjne rejsy na nowych kierunkach nadal wysyła stewardesy w bikini.

Pracownicy pokładu Air India właśnie dowiedzieli się, jakie są obowiązujące przepisy dotyczące ich wyglądu. Zacznijmy od tego, że jeśli steward zacznie łysieć i pojawią mu się zakola, to będzie miał obowiązek codziennego golenia całej głowy. Z naciskiem na „codziennego”. Peruki są zabronione, tak samo zresztą jak włosy blond czy pasemka w jakimkolwiek kolorze. Jeśli ktoś ma jasne włosy, to musi je ufarbować na kruczoczarne. Fryzura została też dokładnie określona. Nie może być mowy o kokach na czubku głowy, najlepiej jeśli będzie to węzeł u nasady szyi. Fryzura musi być gładka, a włosy przytrzymane spinkami — wszystkie muszą być takie same. Obowiązkowe jest używanie i to tak u mężczyzn, jak i kobiet lakieru do włosów, ewentualnie żelu utrwalającego fryzurę. Stewardesy nie mogą mieć dużych dekoltów ani nosić naszyjników z perłami. Za to kolczyki są obowiązkowe i muszą być okrągłe, wykonane ze złota, najlepiej wysadzane brylantami. Krawat stewardów musi kończyć się dokładnie na wysokości klamry paska do spodni.

Transport
CPK podpisała kluczową umowę. Coraz bliżej megalotniska niedaleko Warszawy
Transport
PAŻP podnosi stawki. W przyszłym roku polecimy drożej
Transport
Załamuje się popyt na samochody elektryczne. Już cierpią producenci w Polsce
Transport
CPK odcina się prezydentowi Andrzejowi Dudzie: „To nieprawda!”
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Transport
Chińskie nabrzeże w Gdyni pod specjalnym nadzorem