„Na Dyrektora Teatru Dramatycznego wskazujemy Wojciecha Farugę – napisała na FB Aldona Machnowska-Góra. – Po nierozstrzygniętym konkursie na dyrektora Teatru Dramatycznego zdecydowaliśmy o odstąpieniu od procedury konkursowej. Zwróciłam się z propozycją do Wojciecha Farugi, któremu kończy się kontrakt w Teatrze w Bydgoszczy. Propozycja programowa, doświadczenie zarządzania teatrem publicznym i pozycja Wojtka Farugi jako reżysera są najlepszą rekomendacją. Uważam, że Wojciech Faruga najlepiej podoła wyzwaniom związanym z poprowadzeniem największej miejskiej sceny zarówno pod względem artystycznym, jak i organizacyjnym”.
Wojciech Faruga ma zostać powołany na pięcioletnią kadencję od 1 listopada. Do końca sierpnia jest jeszcze dyrektorem Teatru Polskiego w Bydgoszczy, ma też zobowiązania dotyczące pracy nad premierą we wrześniu i październiku w Teatrze Narodowym w Warszawie. Na swoją zastępczynię wskazał Julię Holewińską, reżyserkę i dramaturżkę, oraz Mariusza Guglasa – obecnie p.o. dyrektora Teatru Dramatycznego. Właśnie w porozumieniu z Guglasem ustalono, że Faruga już od czerwca będzie zatrudniony w Teatrze Dramatycznym jako konsultant ds. programowych, aby przygotować repertuar na sezon 2024/2025.
Czytaj więcej
Małgorzata Kożuchowska zagra inaczej postać, którą w filmie Krzysztofa Kieślowskiego kreowała Grażyna Szapołowska. Premiera spektaklu Wojciecha Farugi w Teatrze Narodowym 8 października.
Powołanie bez konkursu zakłada uzyskanie zgody na odstąpienie od procedury konkursowej od ministry kultury i dziedzictwa narodowego oraz uzyskanie opinii od środowisk twórczych i związków zawodowych działających w teatrze.
Faruga i Holewińska: spajanie horyzontów w Teatrze Dramatycznym
Wojciech Faruga i Julia Holewińska przedstawili wizję repertuarową i plan rozwoju teatru, w którym czytamy: „Teatr Dramatyczny to jedna z najważniejszych scen w kraju, z ogromnymi tradycjami, zasobami i potencjałem. Od kilku sezonów boryka się jednak z różnorakimi kryzysami i podziałami. Podzielony jest zespół i widownia. W naszej opinii nadrzędnym celem nowej dyrekcji Teatru powinna być zatem próba połączenia, scalenia, dialogu. SPAJANIE HORYZONTÓW rozumiemy wielopłaszczyznowo.