Tylko w drugim kwartale przychody Ambry poszły w górę o 2,2 proc. Najszybciej, jak podaje grupa, rosła sprzedaż win stołowych – czyli klastycznych win gronowych - oraz przychody na rynku rumuńskim.
- W drugim kwartale udało nam się przyspieszyć wzrost sprzedaży i chcemy kontynuować ten trend w następnych kwartałach – komentuje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.
Sprzedaż win rosła we wszystkich kanałach sprzedaży, w szczególności w sieci sklepów Centrum Wina, które osiągnęły dwucyfrowy wzrost. Niekorzystnie na dynamikę sprzedaży grupy wpłynął natomiast spadek w winach musujących i winach typu aperitif oraz słabsze wyniki w Czechach i na Słowacji.
Pomimo wzrostu przychodów zysk brutto ze sprzedaży za I półrocze był niższy niż rok wcześniej o 3,2 proc. i wyniósł 89,2 mln zł. Wpłynęły na to przede wszystkim wyższe ceny zakupu wina wynikające z osłabienia się złotego względem euro, wyższe ceny jabłek oraz koszty wsparcia marketingowego, skoncentrowanego w dużej mierze na promocji Cydru Lubelskiego w sezonie letnim.
Zysk z działalności operacyjnej wypracowany w pierwszym półroczu w wysokości 36,2 mln zł był niższy o 7,4 mln zł niż rok wcześniej, na co – jak podaje Ambra - wpłynął brak uzyskanych rok temu zysków jednorazowych w kwocie 6,2 mln zł.