Jedno z najważniejszych europejskich muzeów, gdzie od połowy marca trwa wielka ekspozycja Mariny Abramović zaprezentuje prace Wilhelma Sasnala w prestiżowej Sali Honorowej IMC.
Wilhelm Sasnal i psychodrama
Na wystawę składa się dwadzieścia pięć obrazów, m. in „Bez tytułu”, wg „Tańca” Henri Matisse’a, z których część posłużyła jako rekwizyty w najnowszym projekcie filmowym Sasnala (zagraniczny tytuł „Asystent”, polski „Człowiek do wszystkiego” wg tłumaczenia Teresy Jętkiewicz, wyd. PIW), zacierając granice pomiędzy odrębnymi sferami sztuki i filmu, zderzając się ze współczesnym światem.
Czytaj więcej
Indywidualna wystawa Włodzimierza Pawlaka w galerii Aspekty w Warszawie przedstawia nowe poszukiwania wybitnego artysty, wywodzącego się ze słynnej warszawskiej Gruppy.
Artysta zaprezentuje te prace na wystawie „Malarstwa jako rekwizyt” obok innych obrazów czerpiących inspiracje z archiwalnych obrazów lub codziennych, pozornie banalnych obrazów. Zarówno w filmie, jak i na wystawie, artysta wskazuje na podobieństwa między światem przejmującej powieści Walsera z początku XX wieku a naszą współczesnością, czytamy na stronie muzeum w Amsterdamie.
Wilhelm Sasnal i dawny kanon
„Malowanie jako rekwizyt” zostało zaprojektowane specjalnie dla Sali Honorowej IMC Stedelijk, zlokalizowanej w samym sercu słynnych muzealnych ekspozycji kolekcji sztuki awangardowej.