Kierownictwo Facebooka zwróciło się do jego użytkowników z przeprosinami i podziękowało im za wyrozumiałość, ale czy to wystarczy? Czy nie pojawią się pozwy? A gdyby tak, to jakie mają szanse? Interesują nas tu polscy użytkownicy, choć ważne będzie, jak na tę awarię zareagują mieszkańcy innych krajów i co ewentualnie zdołają uzyskać.
Regulamin Facebooka
Przedsiębiorca zwłaszcza, jeśli korzysta z dostępu do produktów Facebooka do celów biznesowych lub handlowych, musi sobie zdawać sprawę, że wiążą go także warunki handlowe ustalone przez Facebook.
- Facebook ograniczył umownie swoją odpowiedzialność do 100 USD lub kwoty, którą użytkownik zapłacił Facebook w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, w zależności od tego, która z kwot jest wyższa. Spory z Facebookiem (w tym wypadku będzie to Facebook Ireland Limited) powinny być kierowane przed sąd w Irlandii. Roszczenie cywilne będzie rozstrzygane według przepisów materialnych obowiązujących w tym kraju - wskazuje Krzysztof Szura, radca prawny, z Kancelarii Lubasz i Wspólnicy.
- W przypadku użytkowników komercyjnych wykazanie szkody majątkowej może być trudne, gdyż z pewnością pojawią się także pytania co ci użytkownicy robili, aby szkoda nie powstała, zwiększyła się. A prowadzenie spraw w Irlandii będzie stanowiło kolejną barierę dla ewentualnych poszkodowanych - mówi z kolei dr Marcin Ciemiński, adwokat, Clifford Chance.
Czytaj więcej
Przez sześć godzin na całym świecie nie działał Facebook oraz takie platformy jak Messenger, Instagram i WhatsApp.