Tesco Technology odpowiada za budowę platformy informatycznej, która ma na nowo zdefiniować sposób interakcji z klientami tej sieci w całej Europie. W przyszłym roku polski zespół ma się rozszerzyć o 100 pracowników. Hub technologiczny w Polsce działa od 2016 r. jako jeden z czterech na świecie obok Wielkiej Brytanii, Węgier i Indii.

- Skupiamy się na optymalnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii dla wspierania innowacji w Tesco. Zbudowaliśmy interdyscyplinarny zespół liczący ponad 130 utalentowanych inżynierów oprogramowania, danologów, specjalistów od interfejsu użytkownika i managerów produktu, którzy wykorzystują nowoczesną technologię do rozwiązywania wyzwań jakie stawia przed nimi biznes - mówi Piotr Pracuch, szef rozwoju oprogramowania w Tesco Technology. - Z platformy, którą budujemy, korzystają dziesiątki milionów konsumentów - dodaje.

Krakowski oddział bierze udział w budowie systemów, które napędzają wszystkie aspekty działania organizacji. Efektem ich działań są nowe kasy samoobsługowe o znacznie wygodniejszym interfejsie użytkownika, nowa platforma do zakupów webowych, nowy systemy zarządzania czasem pracy pracowników czy modele analityczne pozwalające na podejmowanie decyzji w oparciu do dane. Od 2018 r. klienci w całej Europie mogli korzystać z formuły zakupów Scan&Shop.