Ma 425 marketów, a w ciągu ostatniego roku przybyło ich 84, także przez przejęcie niemieckiej sieci Max Bahr. Ten kraj jest głównym rynkiem dla firmy Praktiker – znajduje się tam 337 placówek, a ich sprzedaż w 2007 r. wzrosła o 25,5 proc., do 2,86 mld euro. W Europie działa jeszcze 88 sklepów sieci – ich obroty w 2007 r. wyniosły 1,08 mld euro, o 23 proc. więcej niż w 2006 r. Zagranica ma coraz większe znaczenie w perspektywie wzrostu sprzedaży całej grupy.

W Polsce sieć Praktikera ma już 20 sklepów, w ubiegłym roku powiększyła się o trzy placówki. Poprawia też wyniki – po trzech kwartałach przychody wyniosły 152,4 mln euro i były o ponad 30 proc. wyższe niż w 2006 r. Nasz kraj jest dla Praktikera trzecim pod względem ważności rynkiem zagranicznym po Grecji i Rumunii.

– Korzystając ze sprzyjającej koniunktury, systematycznie rozbudowujemy sieć naszych marketów, sukces odniosła nasza strategia inwestowania w miastach średniej wielkości – mówi Eric Goullard, prezes zarządu Praktikera w Polsce.Według szacunków firmy PMR w ubiegłym roku wydaliśmy na materiały budowlane 22 mld zł, ponad 20 proc. więcej niż w 2006 r. Rok bieżący i kolejne będą jeszcze o co najmniej 10 proc. lepsze.