Około 1,2-1,3 mln sztuk telefonów sprzeda w tym roku na polskim rynku [b]LG Electronics[/b]. Według naszych informacji firma doszła w bieżącym roku do ok. 12 proc. udziału w rynku telefonów komórkowych. W ubiegłym roku udział ten wynosił ok. 9 proc., a w roku 2008 ok. 5 proc.
12 proc. rynku, to poziom, jaki koreański producent założył rozpoczynając rynkową ofensywę cztery lata temu. Z takim udziałem ustępuje na polskim rynku [b]Nokii[/b] i [b]Samsungowi[/b] (brak dokładnych danych o strukturze polskiego rynku komórek). Podobny układ sił panuje na rynku globalnym, chociaż w Polsce pozycja LG jest relatywnie silniejsza.
LG komunikuje koncentrację na średnim poziomie rynku, który daje duży wolumen sprzedaży przy satysfakcjonujących marżach. W rosnącym segmencie smartfonów zamierza zdobyć swój udział, dzięki urządzeniom ze średniej półki, przystępnym cenowo dla masowego rynku. Wiele nadziei wiąże z modelem LG Swift.