Według danych Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) w minionym roku edukację w szkołach podstawowych w kraju rozpoczęło ponad 409 tys. dzieci. Jak będzie w tym roku, jeszcze nie wiadomo. Resort czeka na stosowne dane. Wiadomo jednak, że przygotowania do nowego roku szkolnego to ważny okres dla handlu i usług. Trwa on potem jeszcze we wrześniu, gdy studenci zaczynają szukać mieszkań w ośrodkach uniwersyteckich.
Telekomy na start: gorący okres
W sektorze telekomunikacyjnym wyścig o portfele rodziców uczniów i studentów właśnie się zaczął. Pierwsze oferty zbudowane z myślą o tej grupie odbiorców przedstawiła grupa Cyfrowy Polsat, w tym operator sieci komórkowej Plus i dostawca przewodowego internetu Netia.
– Okres „back to school” to szczególny czas w roku, kiedy widzimy powakacyjne ożywienie zainteresowania i zwiększony ruch w salonach sprzedaży i na stronie www. Oczywiście szykujemy nowości i niespodzianki, jakich jeszcze w obecnych ofertach nie widać. Będziemy systematycznie odsłaniali kolejne propozycje, zarówno w obszarze abonamentowym, jak i atrakcyjne promocje sprzętowe. Również klienci zainteresowani rozrywką premium znajdą dla siebie unikalne na polskim rynku propozycje – obiecuje Piotr Szymanowski, dyrektor departamentu strategii marketingowej Plusa.
Czytaj więcej
Uczniowie, nauczyciele i dyrektorzy dobrze oceniają dostęp do multimedialnego sprzętu i jakość internetowych łączy w placówkach oświatowych. Ale potrzeby są wciąż ogromne. To sprawia, że sektor ten jest łakomym kąskiem dla firm IT.