I właśnie rozpoczęli rozłożoną na dwa lata kampanię reklamową
Ich alkohol produkowany również z trzciny cukrowej, ale ma inny smak, niż Havana Club. Cachaça ( wymawia się kaszasa) wytwarzana jest ze sfermentowanego soku trzcinowego, podczas gdy rum robiony jest z melasy pozostałej z produkcji cukru. W Brazylii z mieszanki rumu, limonki, wody i lodu (może być bez wody) powstaje nie mojito, tylko caipirinha, którą teraz producenci cachaçy, chcą podbić świat. Powód kłopotów ze sprzedażą, to oczywiście pandemia i zamknięte restauracje i bary. Spożycie tego alkoholu w 2020 spadło o jedną czwartą w porównaniu z 2019. O tyle samo spadł eksport — do 5,75 mln litrów, w porównaniu z 7,3 mln litrów w 2019.
Luciano Sadi Andrade, odpowiadający za marketing w Companhia Müller de Bebidas, przyznaje, że liczy się z poważnymi barierami . — Zawsze było trudno wytłumaczyć zagranicą czym ta cachaça i caipirinha naprawdę są — mówił w BBC. Oczywiście kubański rum i mojito nie byłyby tak słynne, gdyby nie rozreklamował ich Ernest Hemingway. Cachaça i caipirinha takiego szczęścia nie miały.
Tańsza cachaça jest biała i drożeje w miarę starzenia w beczkach, kiedy nabiera ciemniejszych barw i silnego głębokiego aromatu. Przy tym alkohol ten jest 3. co do popularności na świecie po wódce i chińskim baijiu.
Brazylia produkuje rocznie 800 mln litrów cachaçy — wynika z danych Institute of Cacacha (Ibrac). Ale tylko niespełna jeden procent z tego jest wysyłany na eksport. Teraz Ibrac połączył siły z brazylijską agencją promocji handlu i inwestycji (Apex Brasil). Wspólnie stworzyli stronę internetową Taste Brasil, gdzie można znaleźć informacje o samej cachaçie, o tym jak przygotować dobrą caipirinhę i inne drinki z wykorzystaniem ich alkoholu.