Paczkomaty biją rekord

Popularność urządzeń InPostu wśród polskich użytkowników e-sklepów w 2014 roku skoczyła o ponad 90,5 proc. – dowiedział się Rp.pl. To oznacza, że liczba paczek dostarczanych za ich pośrednictwem w stosunku do 2012 r. wzrosła aż o 440 proc.

Aktualizacja: 16.02.2015 11:22 Publikacja: 16.02.2015 11:07

Paczkomaty biją rekord

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Sklodowski

Rekord wydań paczek z paczkomatu w ciągu jednego dnia padł w grudniu – wynika z najnowszych danych spółki. Maszyna obsłużyła 512 paczek. To oznacza, że korzystano z niej średnio co 3,5 minuty.

– Ograniczone opcje dostawy są jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z zakupów dla blisko trzech czwartych kupujących. Nie dziwi nas więc rosnąca popularność paczkomatów, które jako jedyne gwarantują terminowość dostaw, a także wygodny odbiór zamówienia – mówi Rafał Brzoska, szef InPostu.

Popularność tego rozwiązania potwierdzają statystyki. Przeciętny klient paczkomatów zamówił w 2014 roku o 17 proc. paczek więcej niż rok wcześniej. – Aż 58 proc. paczek odbieranych jest z paczkomatów poza standardowymi godzinami pracy lokali usługowych.

Nasze terminale są dostępne całą dobę i siedem dni w tygodniu, a odbiór przesyłki za ich pośrednictwem zajmuje tylko kilkanaście sekund – dodaje prezes Brzoska.

W 2014 roku we wszystkich paczkomatach zainstalowano czytniki kart płatniczych, z których istotna część umożliwia płatności zbliżeniowe. Uruchomiono także serwis SzybkieZwroty.pl, służący do szybkiego i wygodnego nadawania lub zwracania towarów do sklepów internetowych. Z kolei w listopadzie Grupa Integer.pl (właściciel InPostu) podpisała umowę o strategicznej współpracy z serwisem Allegro. Dzięki temu w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może teraz dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł).

W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru. Dostawę za pomocą paczkomatów umożliwia obecnie blisko 6,5 tys. e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30 tys. sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro.

Według badań w sumie z paczkomatów skorzystało już ponad 20 mln klientów. Maszyny InPostu działają już na pięciu kontynentach, między innymi w takich krajach, jak: Wlk. Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska, Malezja. Na całym świecie funkcjonuje ponad 3,5 tys. paczkomatów.

Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie. Michał Duszczyk

Rekord wydań paczek z paczkomatu w ciągu jednego dnia padł w grudniu – wynika z najnowszych danych spółki. Maszyna obsłużyła 512 paczek. To oznacza, że korzystano z niej średnio co 3,5 minuty.

– Ograniczone opcje dostawy są jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z zakupów dla blisko trzech czwartych kupujących. Nie dziwi nas więc rosnąca popularność paczkomatów, które jako jedyne gwarantują terminowość dostaw, a także wygodny odbiór zamówienia – mówi Rafał Brzoska, szef InPostu.

Biznes
Polska firma zbrojeniowa sprzeda Korei Południowej tysiące dronów kamikadze
Biznes
Najnowszy iPhone już dostępny w Rosji. Klienci sięgną głęboko do kieszeni
Biznes
Dyplomacja półprzewodnikowa. Tajwan broni się przed komunistycznym sąsiadem
Biznes
Francuska Riwiera opanowana przez Rosjan. Kwitnie korupcja i luksus
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
Tak biznes pomaga powodzianom