Rekord wydań paczek z paczkomatu w ciągu jednego dnia padł w grudniu – wynika z najnowszych danych spółki. Maszyna obsłużyła 512 paczek. To oznacza, że korzystano z niej średnio co 3,5 minuty.
– Ograniczone opcje dostawy są jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z zakupów dla blisko trzech czwartych kupujących. Nie dziwi nas więc rosnąca popularność paczkomatów, które jako jedyne gwarantują terminowość dostaw, a także wygodny odbiór zamówienia – mówi Rafał Brzoska, szef InPostu.
Popularność tego rozwiązania potwierdzają statystyki. Przeciętny klient paczkomatów zamówił w 2014 roku o 17 proc. paczek więcej niż rok wcześniej. – Aż 58 proc. paczek odbieranych jest z paczkomatów poza standardowymi godzinami pracy lokali usługowych.
Nasze terminale są dostępne całą dobę i siedem dni w tygodniu, a odbiór przesyłki za ich pośrednictwem zajmuje tylko kilkanaście sekund – dodaje prezes Brzoska.
W 2014 roku we wszystkich paczkomatach zainstalowano czytniki kart płatniczych, z których istotna część umożliwia płatności zbliżeniowe. Uruchomiono także serwis SzybkieZwroty.pl, służący do szybkiego i wygodnego nadawania lub zwracania towarów do sklepów internetowych. Z kolei w listopadzie Grupa Integer.pl (właściciel InPostu) podpisała umowę o strategicznej współpracy z serwisem Allegro. Dzięki temu w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może teraz dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł).