Paczkomaty biją rekord

Popularność urządzeń InPostu wśród polskich użytkowników e-sklepów w 2014 roku skoczyła o ponad 90,5 proc. – dowiedział się Rp.pl. To oznacza, że liczba paczek dostarczanych za ich pośrednictwem w stosunku do 2012 r. wzrosła aż o 440 proc.

Aktualizacja: 16.02.2015 11:22 Publikacja: 16.02.2015 11:07

Paczkomaty biją rekord

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Sklodowski

Rekord wydań paczek z paczkomatu w ciągu jednego dnia padł w grudniu – wynika z najnowszych danych spółki. Maszyna obsłużyła 512 paczek. To oznacza, że korzystano z niej średnio co 3,5 minuty.

– Ograniczone opcje dostawy są jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z zakupów dla blisko trzech czwartych kupujących. Nie dziwi nas więc rosnąca popularność paczkomatów, które jako jedyne gwarantują terminowość dostaw, a także wygodny odbiór zamówienia – mówi Rafał Brzoska, szef InPostu.

Popularność tego rozwiązania potwierdzają statystyki. Przeciętny klient paczkomatów zamówił w 2014 roku o 17 proc. paczek więcej niż rok wcześniej. – Aż 58 proc. paczek odbieranych jest z paczkomatów poza standardowymi godzinami pracy lokali usługowych.

Nasze terminale są dostępne całą dobę i siedem dni w tygodniu, a odbiór przesyłki za ich pośrednictwem zajmuje tylko kilkanaście sekund – dodaje prezes Brzoska.

W 2014 roku we wszystkich paczkomatach zainstalowano czytniki kart płatniczych, z których istotna część umożliwia płatności zbliżeniowe. Uruchomiono także serwis SzybkieZwroty.pl, służący do szybkiego i wygodnego nadawania lub zwracania towarów do sklepów internetowych. Z kolei w listopadzie Grupa Integer.pl (właściciel InPostu) podpisała umowę o strategicznej współpracy z serwisem Allegro. Dzięki temu w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może teraz dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł).

W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru. Dostawę za pomocą paczkomatów umożliwia obecnie blisko 6,5 tys. e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30 tys. sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro.

Według badań w sumie z paczkomatów skorzystało już ponad 20 mln klientów. Maszyny InPostu działają już na pięciu kontynentach, między innymi w takich krajach, jak: Wlk. Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska, Malezja. Na całym świecie funkcjonuje ponad 3,5 tys. paczkomatów.

Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie. Michał Duszczyk

Rekord wydań paczek z paczkomatu w ciągu jednego dnia padł w grudniu – wynika z najnowszych danych spółki. Maszyna obsłużyła 512 paczek. To oznacza, że korzystano z niej średnio co 3,5 minuty.

– Ograniczone opcje dostawy są jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z zakupów dla blisko trzech czwartych kupujących. Nie dziwi nas więc rosnąca popularność paczkomatów, które jako jedyne gwarantują terminowość dostaw, a także wygodny odbiór zamówienia – mówi Rafał Brzoska, szef InPostu.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową