Globalni cyfrowi liderzy - wśród nich wyróżniono aż pięć banków z Polski

Polscy kredytodawcy nie odstają od światowej czołówki pod względem cyfrowej oferty i zadowolenia z niej użytkowników - wynika z najnowszego raportu Deloitte.

Publikacja: 15.10.2024 05:25

Kim są liderzy cyfrowej bankowości w Polsce

Kim są liderzy cyfrowej bankowości w Polsce

Foto: Adobe Stock

Digital Banking Maturity to największe globalne badanie bankowości cyfrowej przeprowadzane przez firmę doradczą Deloitte, w formule „tajemniczego klienta”. W tegorocznej, szóstej już edycji, oceniono blisko 350 instytucji finansowych z 44 krajów na sześciu kontynentach. Analizowano tu różne funkcjonalności cyfrowe oferowane przez banki, a także tzw. doświadczenia użytkowników (UX).

Kim są liderzy cyfrowej bankowości w Polsce

W badaniu uwzględnione są również polskie banki i aż pięć z nich zostało nagrodzonych. Jakie to banki? Po pierwsze to ING Bank Śląski, który jako zwycięzca kolejnej edycji Digital Banking Maturity w Polsce, oferuje najbardziej rozbudowaną ofertę usług i funkcjonalności dla użytkowników, nieustannie pracując nad poprawą doświadczeń klienta.

Czytaj więcej

Sieć placówek banków kurczy się w oczach. Wkrótce znikną w ogóle?

Z kolei mBank, plasując się w czołówce banków na świecie w zarządzaniu finansami osobistymi, wyróżnia się rozwiniętymi funkcjami cyfrowymi, szczególnie w obszarze zarządzania kartami – czytamy w raporcie. Inny polski czempion, PKO Bank Polski, dominuje w ofercie usług pozabankowych i zapewnia najlepszą w kraju obsługę klienta.

Ponadprzeciętnie radzą sobie także Santander Bank Polska, który osiągnął najlepsze wyniki w Polsce w zakresie dostępności kanałów (channels accessibility) oraz uzyskał najwyższy wynik w kategorii bancassurance oraz Alior Bank, który zanotował największy progres w rankingu, wyróżniając się usprawnionym procesem otwierania konta i wsparciem klientów przy ich pierwszych działaniach w systemie bankowym.

Czytaj więcej

Co trzeba naprawić w państwowych bankach

Jak polskie banki wypadają na tle konkurencji

– Już kolejny raz z rzędu polskie banki uzyskują wyniki powyżej światowej średniej w obszarze cyfryzacji usług bankowości detalicznej, co dowodzi, że zmierzają w dobrym kierunku, aby stać się niezastąpionymi partnerami w codziennym życiu klientów – komentuje Monika Płocke, partner w Core Business Operations Portfolio Lead, Deloitte. - Kluczem do dalszego sukcesu będzie integracja usług i technologii, które nie tylko ułatwiają zarządzanie finansami, ale dyskretnie wspierają użytkowników na każdym etapie ich działań. To już nie tylko dodatkowe funkcje, ale kompleksowe, intuicyjne doświadczenie, które łączy produkty i usługi w spójną całość – ocenia.

Autorzy badania zwracają też uwagę, że trendy cyfryzacji sektora bankowego w Polsce są podobne jak na świecie. Można wyróżnić liderów tych procesów, jak i instytucje nadganiające. Od 2022 roku wszędzie też trwa swoista stagnacja we wdrażaniu nowości w aplikacjach bankowych, a większy nacisk kładziony jest na doskonalenie już istniejących funkcji oraz poprawę ogólnego doświadczenia użytkownika. Za to zarówno Polsce, jak i na świecie, postępuje cyfryzacja procesów hipotecznych.

Digital Banking Maturity to największe globalne badanie bankowości cyfrowej przeprowadzane przez firmę doradczą Deloitte, w formule „tajemniczego klienta”. W tegorocznej, szóstej już edycji, oceniono blisko 350 instytucji finansowych z 44 krajów na sześciu kontynentach. Analizowano tu różne funkcjonalności cyfrowe oferowane przez banki, a także tzw. doświadczenia użytkowników (UX).

Kim są liderzy cyfrowej bankowości w Polsce

Pozostało 88% artykułu
Banki
Szefowa Banku Rosji pod presją. Ma dodrukować ruble
Banki
Citi Handlowy zarobił tyle, ile oczekiwano
Banki
Zysk BNP Paribas powyżej oczekiwań
Banki
EBOR finansuje budowę mieszkań na wynajem w Polsce
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Banki
Notowania banków mocno w górę w reakcji na wyniki
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje