Prace nad zmianami w zbiorze zasad etyki adwokackiej i godności zawodu trwają już od kilku miesięcy i właśnie wchodzą w ostatnią fazę. Nowelizacja ta dotyczy szczególnie zwiększenia możliwości promowania swoich usług przez adwokatów. Wymaga tego od nas unijna dyrektywa usługowa, a Komisja Europejska skierowała już do Trybunału w Luksemburgu sprawę przeciw Polsce o nieterminową implementację tych przepisów.
Po przeprowadzeniu badań ankietowych dotyczących oczekiwań członków palestry i klientów adwokatura przygotowała wstępny projekt, który był poddany kolejnym konsultacjom środowiskowym. Te zakończyły się pod koniec kwietnia, a na ostatnim posiedzeniu prezydium NRA przyjęło tekst po poprawkach, który będzie głosowany na posiedzeniu plenarnym 26–28 maja.
– Z przeprowadzonych konsultacji wynika, że adwokaci nie mieli wątpliwości co do kierunku zmian, tzn., że należy dopuścić możliwość ich działań promocyjnych – mówi prof. Piotr Piesiewicz, adwokat koordynujący proces konsultacji projektu. – W przesłanych uwagach było jedynie kilka głosów przeciwnych takim zmianom – dodaje.
Czytaj więcej
Debata o reklamie przed nami, mówi Przemysław Stęchły, szef zespołu ds. zmian w zbiorze zasad etyki adwokackiej.
Uwagi skupiały się głównie na dopracowaniu przepisów, aby były jaśniejsze.